دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

رژیم صهیونیستی به جنگ میان شیعیان عراق برای تحقق توافق قرن نیاز دارد

رژیم صهیونیستی به جنگ میان شیعیان عراق برای تحقق توافق قرن نیاز دارد

 محمود الهاشمی رئیس مرکز بررسی های راهبردی الاتحاد عراق در گفت‌وگو با ایرنا از طرح‌های خارجی و ارتباط تنش‌های انتخاباتی عراق با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سخن گفت .

به گزارش ایرنا، رئیس مرکز بررسی های راهبردی الاتحاد عراق با تاکید بر اینکه وحدت، اساس ثبات هر کشوری است می افزاید: ما بر این باوریم که قدرت ملت عراق در تنوع  آن است، اما عراق سرزمین تمدن های تاریخی با قومیت ها و طیف های مختلف، اکنون بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز دارد زیرا منطقه، شاهد چالش های بزرگی است که استکبار جهانی با ایجاد فتنه و بحران ها در راستای طرح های خطرناک به دنبال آن است.

به گفته الهاشمی، وحدت عراق در چنین شرایطی به معنای ثبات غرب آسیا  و شکست طرح های توطئه علیه کل منطقه و نه تنها عراق است.

این کارشناس مسائل راهبردی می افزاید: شکی نیست که آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی طرف های اصلی ایجاد بحران و فتنه در عراق و منطقه هستند و متاسفانه برخی طرف های سیاسی عراقی نیز ابزار این سیستم مخرب شده اند.

الهاشمی ادامه می دهد: همچنان به هوشیاری شهروندان عراقی در مواجهه با این خطرات و توطئه ها برای ایجاد درگیری داخلی امیدواریم. دشمن شکست خواهد خورد  و آگاهی ملت عراق طرح های توطئه را نابود خواهد کرد.

رئیس مرکز بررسی های راهبردی الاتحاد عراق به تلاش های خارجی و داخلی برای تشتت در بیت شیعی عراق اشاره می کند و می گوید: عراقی ها می دانند که طرف های خارجی با همکاری ایادی داخلی تلاش می کنند بین آنها فتنه انگیزی و آشوب کنند به ویژه بین بیت شیعی.

به گفته وی آنچه در انتخابات اخیر اعم از تخلف یا دخالت رخ داد وسیله ای است که دشمنان عراق برای بحران سازی از آن سود می برند تا کشور را به درگیری و جنگ داخلی بکشانند.

الهاشمی باور دارد که «اسرائیل در راس این طرف های بحران ساز در عراق انتظار جنگ شیعی-شیعی در این کشور را می کشد تا به این ترتیب جبهه مقاومت را مشغول و از اهداف خود در مقابله با طرح های آمریکایی-صهیونیستی به ویژه توافق قرن بازدارد.»

انتخابات پارلمانی عراق در حالی برگزار شد که موج مخالفت ها و ادعای تقلب در روند و نتایج آن در داخل عراق همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *