جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

عضو خبرگان رهبری: تکفیری‌ها غلامان آمریکا و اسرائیل هستند

عضو خبرگان رهبری: تکفیری‌ها غلامان آمریکا و اسرائیل هستند

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تکفیری‌ها را غلامان آمریکا و اسرائیل دانست و گفت: هرکجا که آمریکا قصد فتنه انگیزی داشته باشد، حضور تکفیری‌ها نمایان می‌شود.

به گزارش ایرنا آیت الله محسن حیدری روز یکشنبه در ابتدای درس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه الغدیر اهواز اظهارداشت: جنایاتی که در ۲ جمعه متوالی توسط تکفیری‌ها در مساجد شیعیان قندوز و قندهار اتفاق افتاد و باعث شهادت و جراحت صدها نفر از نمازگزاران شد، دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

وی با بیان اینکه شیعه کشی برای از بین بردن وحدت مسلمانان طراحی شده است، افزود: عوامل جنایت و کشتار شیعیان در مسجد فاطمة الزهراء(س) قندوز افغانستان، سه ضلع دارد که ضلع اول آن استکبار جهانی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در جنایت قندوز و همچنین قندهار افغانستان، قاتل و مقتول هر ۲ مسلمانند؛ کتاب و پیامبرشان یکی بوده و به سمت یک قبله نماز می‌خوانند لذا اسرائیل و آمریکا برای حفظ امنیت خود به دنبال فتنه در بین مسلمانان هستند.

وی با بیان اینکه تکفیری‌ها غلام حلقه به گوش آمریکایی‌ها بوده و ضلع دوم این جنایات هستند، افزود: امروز شاهد آن هستیم که تکفیری‌ها توسط آمریکا از سوریه و عراق به افغانستان منتقل شده‌اند تا با فتنه انگیزی به اهدافشان برسند.

حیدری با بیان اینکه تکفیری‌ها دور از معرفت اسلامی، بصیرت و انسانیت هستند، گفت: آنچه درد انسان را از اینگونه جنایات مضاعف می‌کند این است که عوامل انتحاری انگیزه اعتقادی داشته و به غلط فکر می‌کنند با شیعه کشی به بهشت می‌روند.

وی ادامه داد: اینکه بدون معرفت و علم برای اهداف استکبار، مسلمانی را می‌کشند آن‌هم “قربتاً الی الله” دل هر مسلمانی را بیش از پیش می‌رنجاند.

این استاد حوزه‌های علمیه گفت: ضلع سوم افرادی هستند که با توهین به مقدسات اهل سنت بهانه به دست تکفیری‌ها داده و شتاب دهنده شیعه کشی توسط وهابی‌های سفاک هستند؛ اینها جواب خدا را چگونه می‌دهند؟

وی افزود: به طور قطع دادگاه عدل الهی همه اشخاصی که مستقیم یا غیرمستقیم در این جنایت دست داشته‌اند، محاکمه خواهد کرد و خونی ضایع نخواهد شد.

حیدری بیان کرد: آنهایی که به نام شیعه اما به کام استکبار در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای به اسم “برائت” بزرگان اهل سنت را سَب می‌کنند، وحدت مسلمین را هدف گرفته و موجب تحریک تکفیری‌های بی‌بصیرت می‌شوند در خون‌های به ناحق ریخته شیعیان شریک هستند.

وی با بیان اینکه وحدت اسلامی مورد تأکید قرآن و اهل بیت (ع) است، افزود: کدام یک از مراجع تقلید شیعه توهین به بزرگان را مجاز دانسته است؟ فتوای رهبر معظم انقلاب و حضرت آیت الله سیستانی در حرمت توهین به شخصیت‌های بزرگ اهل سنت گویای این مسئله است لذا کسانی که این کار را می‌کنند جاهل، بی‌تقوا و بی‌بصیرت‌اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: طلبه‌ها وظیفه دارند که این موارد را تبیین کرده و نگذارند افراد بی‌تقوا و جاهل چهره شیعه باشند همچنین باید کاری کرد که مردم حقیقت را بدانند.

چندی پیش مسجد شیعیان افغانستان در قندوز و قندهار هدف حمله انتحاری قرار گرفت و افراد بسیاری کشته و زخمی شدند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *