پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

سفیر فلسطین در اتحادیه اروپا، واقع بینی بیشتر این اتحادیه را خواستار شد

سفیر فلسطین در اتحادیه اروپا، واقع بینی بیشتر این اتحادیه را خواستار شد

سفیر فلسطین در اتحادیه اروپا گفت، این اتحادیه باید رویکردی “واقعبینانه‌تر” در قبال نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده و این رژیم را تحت فشار قرار دهد تا مطابق با قوانین بین‌المللی عمل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالرحیم الفرا، سفیر فلسطین در اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای به اسپوتنیک گفت: اتحادیه اروپا از همان ابتدا در همه بیانیه‌هایش تاکید کرده که اخراج اجباری ساکنان منطقه شیخ جراح از خانه‌هایشان و همچنین تجاوزگری‌های اسرائیل در قدس را رد می‌کند. بعد از آغاز درگیری‌ها و با دخیل شدن مقاومت در نوار غزه، پرتاب موشکها به سمت اسرائیل، موضع اتحادیه اروپا تا حدی تغییر کرد. حالا آنها دارند از دو طرف می‌خواهند که خویشتنداری نشان دهند.

او تاکید کرد، اگر کشورهای اتحادیه اروپا کشور فلسطین را به رسمیت نشناسند، رسیدن به یک توافق بر مبنای راه حل دو کشوری بسیار دشوار خواهد بود.

الفرا به اسپوتنیک تاکید کرد: من خواستار آن هستم که اتحادیه اروپا موضعی واقع بینانه‌تر اتخاذ کند. اتحادیه اروپا مسئولیت بزرگی دارد، این اتحادیه اروپا است که از حل درگیری بر مبنای وجود دو کشور حمایت می‌کند، هیچگونه تغییر در مرزهای موجود قبل از سال 1967 را به رسمیت نمی‌شناسد، اعمال تغییرات در قدس را نمی‌پذیرد. برای اجرای این موضع لازم است با همه ابزارهای ممکن به اسرائیل فشار آورده شود تا به قوانین بین‌المللی پایبند باشد.

او در این حال به این اشاره کرد که روسیه نیز نقشی مهم در حل درگیری اسرائیل-فلسطین به ویژه در فرمت کمیته چهارجانبه خاورمیانه که شامل سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا نیز هست، ایفا می‌کند.

این سفیر در ادامه به اسپوتنیک تصریح کرد، تظاهراتی که در در چند کشور اروپایی در حمایت از فلسطینی‌ها برگزار شده همچنین مهم هستند زیرا بازتاب دهنده موضع مردم اتحادیه اروپا هستند.

شورای امنیت سازمان ملل قبول کرده نشستی را امروز یکشنبه برای بحث بر سر تداوم درگیری بین اسرائیل و فلسطین در نوار غزه برگزار کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *