دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

صدها صهیونیست به حرم ابراهیمی در الخلیل یورش بردند

صدها صهیونیست به حرم ابراهیمی در الخلیل یورش بردند
*ارتش اسرائیل و شهرک نشنیان به فلسطینی های اطراف حرم و خانه هایشان حمله ور شدند که در نتیجه به ایجاد رعب و وحشت میان زنان و کودکان فلسطینی انجامید.

ارتش رژیم اسرائیل صاحبان مغازه ها و فروشگاه های اطراف حرم ابراهیمی را مجبور به بستن مغازه هایشان  کرد و اجازه نزدیک شدن به فلسطینی ها را به اطراف حرم نداد.

تهران-ایرنا- صدها شهرک نشین صهیونیست برای دومین روز متوالی در میان تدابیر امنیتی نظامیان این رژیم به حرم ابراهیمی در شهر الخلیل یورش بردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (معا)، چند اتوبوس اسرائیلی صدها شهرک نشین را برای انجام مراسم های آیین یهود در الخلیل پیاده کرد.

این شهرک نشنیان با حمایت نظامیان اسرائیلی،  مسجد حرم ابراهیمی را به روی مسلمانان بستند و مانع پخش اذان شدند.

از سوی دیگر، ارتش اسرائیل و شهرک نشنیان به فلسطینی های اطراف حرم و خانه هایشان حمله ور شدند که در نتیجه به ایجاد رعب و وحشت میان زنان و کودکان فلسطینی انجامید.

ارتش رژیم اسرائیل صاحبان مغازه ها و فروشگاه های اطراف حرم ابراهیمی را مجبور به بستن مغازه هایشان  کرد و اجازه نزدیک شدن به فلسطینی ها را به اطراف حرم نداد.

شهرک نشینان با پخش موسیقی های بلند، اقدام به نصیب خیمه در صحن های حرم کردند تا امشب و شب های آتی را در آن بگذرانند.

ارتش اسرائیل نیز با استقرار  گسترده در اطراف حرم ابراهیمی به ویژه در شهر الخلیل اقدامات لازم را برای حمایت از شهرک نشینیان به عمل آورده اند.

شب جمعه شهرک نشینان با یورش به الخلیل قصد داشتند عید یهودی خود را در حرم ابراهیمی و سایر مناطق اسلامی دیگر شهر به جا بیاورند. شهرک نشینان سعی دارند کنترل این اماکن اسلامی را بدون داشتن حق تاریخی بر آن، به دست گیرند.

شهرک نشینان اسرائیلی مدعی اند که بسیاری از اماکن تاریخی اسلامی در کرانه باختری متعلق به آنهاست اما تحقیقات و پژوهش های تاریخی همه این ادعاها را رد می کند.

اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها و مقدمات آن در حالی شدت یافته که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا هفته  گذشته نیز اعلام کرد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور شهرک سازی‌ها در کرانه باختری را به رسمیت می شناسد.

موضع جدید آمریکا درباره فلسطین، با محکومیت‌هایی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی روبه رو شده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *