سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - Tuesday 30 April 2024

غفلت و ضعف ارتش کابینه جنگی، اشغالگران صهیونیست را به دعوا کشاند

غفلت و ضعف ارتش کابینه جنگی، اشغالگران صهیونیست را به دعوا کشاند

سخنگوی ارتش اشغالگر صهیونیست اعتراف کرد که شب قبل از شروع جنگ نشانه‌های هشداردهنده‌ای درباره تحرکات نیروهای حماس در غزه دریافت شده بود که به آنها توجه نشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از رسانه‌های عبری زبان، سرتیپ دوم دانیل هاگاری افزود: به همین دلیل ارتش سطح آماده‌باش را در جنوب ارتقاء نداد و هم‌چنین مراتب را به مقامات سیاسی گزارش نداد.

این مقام ارتشی تاکید کرد که حتی به نیروهای رزمی مستقر در اطراف نوار غزه اطلاع داده بودند، اما به این گزارش‌ها ترتیب اثر داده نشده بود.

این اظهارات مقام ارتش صهیونیستی دلیل درگیری لفظی شدید در اولین جلسه کابینه اضطراری جنگی صهیونیست‌ها را مشخص می‌کند.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل «میری رگو» وزیر ترابری اسرائیل که دخترش در ماجرای جشن طبیعت حضور داشته و در آستانه اسارت توسط نیروهای مقاومت بوده، با اعتراض شدید به «هرتسی هلوی» رئیس ستادکل او را مسئول مستقیم این اتفاق دانست. برخی از منابع حاضر در جلسه اعلام کرده‌اند که رگو حتی به‌صورت فیزیکی هم به هلوی حمله کرد.

در ادامه «یوآو گالانت» وزیر امنیت در دفاع از رئیس ستادکل وارد مشاجره لفظی شد و درگیری در جلسه بالا گرفت. به گفته منابع مطلع، وزیر امنیت به رگو گفت: «میری، بیداری؟ حواست هست چه مزخرفاتی می‌گویی؟»

براساس اطلاعات به دست آمده، میری رگو در زمان آغاز حمله در مکزیک بوده، اما دخترش (میخال) در جشن طبیعت که در اطراف کیبوتس «رعیم» در حال برگزاری بود حضور داشت و در آستانه اسارت توسط نیروهای مقاومت بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *