پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

مقامات و سران عشایر کربلا و نجف تعرض به کنسولگری ایران را محکوم کردند

مقامات و سران عشایر کربلا و نجف تعرض به کنسولگری ایران را محکوم کردند
*جمعی از سران عشایر و علماء و فضلای استان کربلا در روزهای اخیر با حضور در ساختمان کنسولگری جمهوی اسلامی ایران در کربلا با دولت، ملت و مقام معظم رهبری اعلام همبستگی و تعرض به کنسولگری را به شدت محکوم کردند.

بغداد – ایرنا – بعد از حادثه تعرض به دیوار بیرونی ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا توسط وابستگان به یک گروهک منحرف، جمعی از مقامات دولتی، نظامی، سران عشایر و علماء و فضلای استان‌های کربلا و نجف ضمن محکوم کردن این تعرض، با دولت و ملت ایران اسلامی اعلام همبستگی کردند.

جمعی از سران عشایر و علماء و فضلای استان کربلا در روزهای اخیر با حضور در ساختمان کنسولگری جمهوی اسلامی ایران در کربلا با دولت، ملت و مقام معظم رهبری اعلام همبستگی و تعرض به کنسولگری را به شدت محکوم کردند.

این عده، تعرض این گروه منحرف دینی را که به گفته آنها از برخی شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس خط و پول می گیرند، موضع مردم کربلا و عموم عراق ندانستند بلکه مردم عراق را قدردان مواضع مثبت جمهوری اسلامی ایران در قبال عراق دانستند.

آنها همچنین از نقش برجسته و غیر قابل انکار جمهوری اسلامی ایران در حمایت و دفاع از دولت و ملت عراق در برابر هجمه گروه تروریستی تکفیری داعش تقدیر کرده و خاطر نشان ساختند که اگر ایران نبود پیروزی بر داعش محقق نمی شد.

جمعی از مقامات دولتی و نظامی از جمله فرمانده عملیات امنیت منطقه فرات میانی نیز امروز در دیدار با «میرمسعود حسینیان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا، از حادثه تعرض به دیوار خارجی کنسولگری ایران در کربلا ابراز تاسف کردند.

در جلسه میرمسعود حسینیان با فرمانده عملیات امنیت منطقه فرات میانی که در ساختمان کنسولگری ایران در کربلا برگزار شد و «مصطفی مرادیان» رایزن نظامی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز حضور داشت، آخرین هماهنگی های امنیتی مورد بحث و بررسی دو طرف قرار گرفت.

همچنین جمعی از شیوخ عشایر و نمایندگانی از تظاهرکنندگان نجف نیز ضمن حضور در سرکنسولگری کشورمان در نجف، همبستگی و وحدت خویش را با ملت ایران اعلام نموده و از تعرض برخی آشوبگران به سرکنسولگری ج. ا. ا در کربلا اعلام انزجار کردند.

منابع آگاه محلی پیش تر  گفته بودند که پیروان  گروهک «الصرخی» که باورهای غلط پیرامون امام مهدی منتظر (عج) دارد در جریان تعرض دوشنبه و سه شنبه شب هفته گذشته (۱۳ و ۱۴ آبان) به دیوار خارجی ساختمان کنسولگری ایران در کربلا مشارکت داشته اند.

مقامات دولتی هنوز در خصوص عوامل این تعرض ها اظهارنظر ی نکرده اند.

گروهی از افراد تحت عنوان معترض، با حضور در مقابل ساختمان سرکنسولگری ایران در کربلا، از دیوار امنیتی بیرون آن بالا رفته و پرچم عراق را روی آن الصاق کردند و برخی نیز قصد ورود به داخل ساختمان داشتند که با مداخله ماموران، پراکنده شدند. /

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *