پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

مقام اروپایی، سران اروپا را متهم به دروغگویی کرد

مقام اروپایی، سران اروپا را متهم به دروغگویی کرد

 ژان کلود یونکر رئیس پیشین کمیسیون اروپا در مصاحبه‌ای اذعان کرد که رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مواقع حساس بویژه مسائل مرتبط با همه گیری کرونا و توزیع واکسن به دروغ متوسل شده اند.

به گزارش ایرنا، این سیاستمدار لوکزامبورگی به تازگی در مصاحبه با روزنامه بلژیکی لو سوآر از آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز انتقاد کرد و او را مسبب عدم همکاری میان کشورهای عضو در روزهای ابتدایی همه‌گیری کرونا دانست.

یونکر گفت: در آغاز همه‌گیری، هرکدام از کشورهای عضو به صورت مجزا واکنش نشان دادند چرا که به اشتباه گمان می‌کردند که کمیسیون و اتحادیه اروپا ابزارهای لازم را برای برخورد با همه‌گیری در اختیار ندارند.

یونکر پیش‌تر نیز نسبت به «جنگ احمقانه واکسن» اتحادیه با انگلیس و به کارگیری سازوکارهای کنترل صادرات واکسن هشدار داده بود.

او در گفت‌وگو با برنامه هارد تاک شبکه بی‌بی‌سی بیان داشت که چنین رویکردی به اعتبار اتحادیه اروپا به عنوان قهرمان تجارت آزاد در جهان صدمه می‌زند و به نظر نمی‌رسد که روش درستی باشد.

یونکر با بیان اینکه اتحادیه اروپا و انگلیس متحد هم هستند تأکید کرد: باید از جنگ واکسن فاصله بگیریم و هنوز فرصت برای گفت‌وگو بین دو طرف وجود دارد.

رئیس پیشین کمیسیون اروپا در مصاحبه با روزنامه اتریشی استاندار نیز با تأکید بر لزوم همکاری تمامی کشورها برای حل بحران کرونا یادآور شد: اتحادیه اروپا ابزارهای لازم برای غلبه بر بحران را دارد. با این حال اگر نتواند به خوبی به مشکلات توجه کند، آنگونه که برخی متأسفانه انجام داده‌اند، ناتوان خواهد بود.

به گفته یونکر، اگر همه سعی کنند به تنهایی با این بحران مقابله کنند، قدرتی نخواهند داشت. برخی در ابتدای شیوع این بیماری تلاش کردند که با روش‌های ملی کووید ۱۹ را در کشور خود کنترل کنند، از این رو اتحادیه اروپا قدرت خود را در زمینهٔ سیاست‌های بهداشتی از دست داده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *