دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

” نتانیاهو ” در جمع یهودیان ریودوژانیرو : انتقال سفارت برزیل به قدس حتمی است / فشار صادر کنندگان گوشت برزیل جواب داد .

” نتانیاهو ” در جمع یهودیان ریودوژانیرو : انتقال سفارت برزیل به قدس حتمی است / فشار صادر کنندگان گوشت برزیل جواب داد .

سروس بین الملل ” رواپرس ” :
نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته مدعی شد: انتقال سفارت برزیل به قدس، مسأله اما و اگرها نیست، بلکه موضوع زمان انجام این اقدام است.
نتانیاهو جمعه گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف  ” ژایر بولسونارو ” رئیس جمهوری راست افراطی برزیل که قرار است روز سه شنبه انجام شود، به این کشور سفر کرده است.
سخنان نتانیاهو در حالی مطرح می شود که رئیس جمهوری منتخب برزیل در دیدار شنبه شب خود با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره طرح خود برای انتقال سفارت این کشور به قدس صحبتی نکرد.
بولسونارو برای انتقال سفارت کشورش به قدس از سوی تولید کنندگان گوشت زیر فشار شدید قرار دارد؛ تولیدکنندگان بر این باورند که این اقدام، صادرات گوشت برزیل به کشورهای عربی را تحت الشعاع قرار خواهد داد. پیش تر نیز اتحادیه عرب در نامه ای به رئیس جمهوری منتخب برزیل به وی اعلام کرد که انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس بر روابط با اتحادیه عرب تأثیر خواهد گذاشت.
بولسونارو که از حامیان سرسخت نتانیاهو به شمار می رود، در جریان تبلیغات انتخاباتی‌ خود از انتقال سفارت برزیل به قدس در صورت پیروزی در انتخابات خبر داده بود.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 15 آذرماه 96 با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، دستور انتقال سفارت کشورش به این شهر را صادر کرد.
به دنبال این تصمیم ترامپ که با مخالفت جهانی همراه بود، سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی اردیبهشت ماه 97 از تل آویو به قدس منتقل شد.
به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در نشستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، به رأی گذاشته شد که در جریان آن تمامی اعضا به جز آمریکا، این اقدام تل آویو را محکوم کردند اما قطعنامه مربوطه با رأی مخالف واشنگتن وتو شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *