جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

نیویورک‌تایمز: سیاست‌های بایدن در قبال اسرائیل شکست خورده است

نیویورک‌تایمز: سیاست‌های بایدن در قبال اسرائیل شکست خورده است

نیویورک تایمز با اشاره به بی‌تفاوتی رژیم اسرائیل نسبت به هشدارهای پشت‌پرده دولت بایدن، تنها «پیروزی» آمریکا در منازعه خاورمیانه را همان حمایت بی‌قیدوشرط از اسرائیل خواند و اعتراف کرد که سیاست‌های بایدن در قبال این رژیم شکست خورده است..

به‌گزارش ایرنا، با افزایش آمار تلفات شهروندان فلسطینی ساکن غزه به ۲۳ هزار نفر ازجمله ۱۰ هزار کودک، وخامت اوضاع بحرانی آب و غذا و سلامت در این باریکه، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز به بی‌توازنی روابط آمریکا-اسرائیل اذعان کرد.

نیویورک تایمز برای اثبات این ایده به جمله بنیامین نتانیاهو در دور اول نخست وزیری‌اش درباره تعامل با دولت دموکرات بیل کلینتون، رئیس جمهوری وقت آمریکا استناد کرد که گفته بود: «آمریکا را راحت می‌شود در مسیر دلخواه هدایت کرد».

این روزنامه آمریکایی عملکردهای رژیم صهیونیستی به ویژه در بی‌توجهی به هشدارهای دولت بایدن مبنی‌بر خوددار بودن و اجتناب از دامن زدن به بحران منطقه را نشانه‌ای از صحت قضاوت آن زمان نتانیاهو در قبال دولت‌های دموکرات آمریکا توصیف کرد.

به‌علاوه، طبق این گزارش، تغییرات اخیر استراتژی جنگی اسرائیل نه درجهت پیگیری صلح، بلکه صرفاً درپی وارد کردن تلفات سنگین در بخش‌های نزدیک به مناطق جنگ شهری، تلاش برای کاهش فشار اقتصادی جنگ و شاید به‌منظور آمادگی درصورت شدت گرفتن درگیری‌ها در مرز شمالی سرزمین‌های اشغالی، بوده است.

این گزارش برای تعدیل شرایط موجود، به دولت بایدن پیشنهاد کرد به‌جای دامن زدن به اظهارات مناقشه‌آمیز، رویه خود را تغییر داده و برای شروع، از توان دیپلماتیک و نظامی واقعی خود بهره گیرد تا اسرائیل را «در مسیر دلخواه خود هدایت کند»، نه بالعکس.

اعلام آتش‌بس کامل، مشروط کردن هرگونه کمک تسلیحاتی به پایان یافتن حملات اسرائیل و نظارت بر استفاده تسلیحاتی که تاکنون به اسرائیل فرستاده شده، اعمال نفوذ بر دیوان عدالت جهانی در حمایت از آفریقای جنوبی و نیز پایان دادن به یاوه‌سرایی درباره طرح ایده دو دولت که نتانیاهو همواره اصول آن را زیرپا گذاشته، به‌عنوان گام‌های عملی است که دولت آمریکا باید برای فراتر رفتن از لفاظی‌ و رسیدن به صلح واقعی بردارد، توصیه شده‌اند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *