یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

هدف صهیونیست‌ها از جنجال‌سازی درباره بستن دفاتر دیپلماتیک خود

هدف صهیونیست‌ها از جنجال‌سازی درباره بستن دفاتر دیپلماتیک خود

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به‌تازگی به طور معناداری پس از حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، موج خبری جدیدی درباره تعطیلی دفاتر دیپلماتیک خود در برخی کشورهای جهان از بیم پاسخ ایران منتشر می‌کنند.

به گزارش ایسنا، پس از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که به شهادت شماری از مستشاران ایرانی منجر شد، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران از لزوم پاسخ به این اقدام سخن گفته‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز در ۴۸ ساعت اخیر خبرهایی را درباره تعطیلی سفارت‌ها و دفاتر دیپلماتیک خود در جهان منتشر کرده‌اند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت روز جمعه مدعی شد رژیم صهیونیستی ۲۸ سفارتخانه و دفتر دیپلماتیک خود در کشورهایی مانند بحرین، مغرب، ترکیه، مصر و اردن را از بیم حمله تلافی‌جویانه ایران بسته است.

جنجال‌سازی رسانه‌های عبری در حالی است که حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ متناسب با جنایت صهیونیست‌ها محفوظ است و مقامات در تهران بر این موضوع تاکید داشته‌اند، اما نوع و سطح این پاسخ بر اساس طرحی ایرانی شکل می‌گیرد و مشخص نیست، اما صهیونیست‌ها با فضاسازی رسانه‌ای اینطور وانمود می‌کنند که هدف صرفا مراکز دیپلماتیک آنهاست!

به‌نظر می‌رسد صهیونیست‌ها که در ۶ ماه گذشته انواع جنایت‌ها را علیه مردم فلسطین و همچنین منطقه مرتکب شده‌اند و هیچکدام از موازین بین‌المللی را از حمله به بیمارستان‌ها و اماکن مسکونی تا خبرنگاران و امدادگران رعایت نکرده‌اند، با این نوع خبرسازی و تکرار آن در رسانه‌ها، دست به راهبرد قدیمی خود یعنی مظلوم‌نمایی زده‌اند تا جایگاه شاکی و مجرم را عوض کنند و اینطور وانمود می‌کنند که این ایران است که مراکز دیپلماتیک را مورد تهدید قرار داده‌ است!

طبق آمارها، رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه تاکنون به دفاتر و کارکنان نهادهای بین‌المللی از جمله «آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک» موسوم به آنروا، جمعیت هلال احمر فلسطین، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، سازمان بهداشت جهانی و به‌تازگی هم به خودروهای امدادگران «آشپزخانه مرکزی جهانی» حمله کرده است.

در حمله روز دوشنبه نظامیان صهیونیست به امدادگران این خیریه که دفتر آن در آمریکا قرار دارد، هفت نفر جان خود را از دست دادند که شهروندانی از استرالیا، لهستان، انگلیس و فلسطین و همچنین یک فرد دو تابعیتی آمریکایی-کانادایی بودند؛ حمله‌ای که حتی صدای متحدان غربی تل‌آویو را درآورده است.

همچنین این رژیم از ابتدای حمله به غزه، با حمایت بی قید و شرط آمریکا، بارها از سلاح‌های غیرمتعارف از جمله بمب‌های فسفری استفاده کرده و تا امروز بیش از ۳۳هزار تن از فلسطینیان را که عمدتا شامل زنان و کودکان می‌شود، قتل عام کرده است.

حال با این اوصاف و انزوای این رژیم اشغال‌گر در سطح بین‌المللی که نفرت جهانی را برانگیخته است، بعید نیست اتاق عملیات روانی این رژیم با جنجال‌سازی درباره احتمال حمله تلافی‌جویانه ایران به سفارت‌خانه‌ها و مراکز دیپلماتیک اسرائیل به‌دنبال سناریویی حتی در سطح خودزنی باشد تا ضمن مظلوم‌نمایی و مقصر جلوه دادن ایران با یارکشی از متحدان سنتی خود که به شدت این روزها به دلیل حمایت از قتل‌عام مردم غزه تحت فشار افکارعمومی هستند، با فضاسازی خواستار خویشتنداری ایران و کاهش سطح برخورد با این رژیم شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *