پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

زنده نگه‌داشتن متفاوت روز قدس در غزه

زنده نگه‌داشتن متفاوت روز قدس در غزه

 با وجود نسل کشی که توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در نوار غزه در جریان است، اما اهالی این باریکه زیر آتش حملات صهیونیست ها روز قدس را از یاد نبرده و به شکل متفاوتی آن را زنده نگه داشتند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا در غزه، گروهی از هنرمندان تجسمی فعالیت‌هایی را برای نقاشی بر روی دیوارها به مناسبت روز قدس در رفح و حتی در شهر غزه ترتیب دادند.

«محمد الیازوری» هنرمند تجسمی در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت که تعدادی از هنرمندان در سایه جنگ جاری آواره شده‌اند و به همین دلیل روز جهانی قدس را با نسل کشی در غزه ادغام کردند.

وی گفت: با ابزارهای فرهنگی و قلموهای نقاشی این هنرمندان، جهان شاهد نسل‌کشی و ظلم بر ملت فلسطین شد.

الیازوری افزود: ابزارهای فرهنگی با توجه به شرایط کنونی و ظلم و ستمی که بر غزه تحمیل می‌شود، از قدرتمندترین و تاثیرگذارترین ابزارها هستند.

وی از همه آزادگان جهان به خاطر نامگذاری امروز به عنوان روز جهانی قدس و به ویژه از محور مقاومت حامی مسئله فلسطین تشکر و قدردانی کرد.

«فداء یونس» دیگر هنرمند تجسمی در رفح نیز در این باره گفت که او و گروهی از هنرمندان هم‌صنف وی هر ساله ابتکاری را در روز جهانی قدس ایجاد می‌کنند که شامل ترسیم نقاشی‌های دیواری است تا از طریق آن نسل‌کشی در غزه را برای جهانیان به تصویر بکشند.

وی افزود: پیام ما به تمام جهان این است که ما در سرزمین خود می مانیم و تا زمانی که سرزمین خود را آزاد نکنیم به مبارزه و مقاومت ادامه خواهیم داد.

فداء یونس همچنین تاکید کرد که هنر به طور کلی یک سلاح است و سلاح هنرمند فلسطینی پیام خود را به جهانیان منتقل و در آن تمام رنج‌هایی را که ملت فلسطین با آن مواجه هستند، بیان می‌کند.

وی افزود: ما پیام خود را از طریق هنر و نقاشی‌های دیواری می‌رسانیم و هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام می‌دهیم تا رنج مردم خود و نسل کشی را به جهانیان نشان دهیم.

این هنرمند فلسطینی ادامه داد: از محور مقاومت به خاطر اختصاص آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس تشکر می‌کنیم.

«علاء النمله» از اعضای کمیته حمایت از قدس نیز به همین مناسبت اظهار داشت: به دلیل ادامه جنگ، راهپیمایی امسال برگزار نشد، روز جهانی قدس که توسط امام خمینی (ره) نامگذاری شده است برای تقویت و حمایت از اهالی قدس و مسجد الاقصی در راستای مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

وی با ادای احترام به جمهوری اسلامی ایران و روح امام راحل (ره)، در روز جهانی قدس همگان را به حمایت از استواری ملت فلسطین در برابر اشغال و یهودی سازی قدس فراخواند.

النمله تصریح کرد: برنامه زنده نگه‌داشتن روز قدس در غزه شامل برگزاری مراسم دسته جمعی افطار برای آوارگان است.

فلسطینی‌ها هرساله روز جهانی قدس را با راهپیمایی و بازدید از مسجد الاقصی گرامی می‌دارند، اما جنگ امسال شکل مراسم‌های آنها را تغییر داده است.

راهپیمایی روز قدس در تهران همراه با سراسر کشور از ساعت ۱۰ صبح امروز جمعه به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس امروز – ۱۷ فروردین ماه – همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به رسم هر سال در سراسر کشور آغاز شد و ملت روزه دار ایران بار دیگر با مشت های گره کرده، فریاد خشم و انزجار خود را از جنایت های رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

«روز قدس،‌ از طوفان الاقصی تا طوفان الاحرار» شعار راهپیمایی امسال است و از آنجا که ماه هاست مردم مظلوم فلسطین زیر آتش موشک و حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارند، امسال مردم ایران قبل از ساعات اعلام شده در میادین و خیابان ها حضور یافته اند تا روز قدس متفاوتی را رقم بزنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *