شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

هشدار پنج کشور اروپایی درباره شهرک‌سازی‌ها: ابعاد سازش را تهدید می‌کند

هشدار پنج کشور اروپایی درباره شهرک‌سازی‌ها: ابعاد سازش را تهدید می‌کند

* «شهرک‌ها با توجه به قوانین بین‌المللی، غیرقانونی هستند ، ما از اسرائیل می‌خواهیم تصمیم خود برای پیشبرد ساخت ۵۴۰ واحد در هارحوما واقع در کرانه باختری اشغالی را لغو کرده و سیاست توسعه شهرک‌ها در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها را متوقف کند».

پنج کشور اروپایی با درخواست از رژیم صهیونیستی برای توقف شهرک‌سازی در اراضی خصوصی فلسطینیان، تاکید کردند این اقدام‌ها ابعاد صلح در منطقه را تهدید می‌کند.

به گزارش فارس، کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس، اسپانیا و ایتالیا در بیانیه‌ای مشترک خواستار توقف توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی خصوصی فلسطینی‌ها شدند.

به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی»، این کشورها از رژیم صهیونیستی خواستند برنامه‌های جدید خود برای ساخت صدها واحد مسکونی جدید در شهرک‌های فعلی در کرانه باختری که باعث منزوی‌شدن محله‌های فلسطینی‌نشین می‌شود، کنار بگذارد.

در این بیانیه آمده است: «ما از اسرائیل می‌خواهیم تصمیم خود برای پیشبرد ساخت ۵۴۰ واحد در هارحوما واقع در کرانه باختری اشغالی را لغو کرده و سیاست توسعه شهرک‌ها در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها را متوقف کند».

پنج کشور اروپایی مذکور در ادامه تاکید کردند: «شهرک‌ها با توجه به قوانین بین‌المللی، غیرقانونی هستند و ابعاد راهکار مسالمت‌آمیز برای مناقشات اسرائیل-فلسطین را تهدید می‌کند».

پیش از این نیز سخنگوی اتحادیه اروپا با تاکید بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها در اراضی خصوصی فلسطینیان، درباره تحولات منطقه شیخ جراح ابراز نگرانی کرد.

ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری فلسطین از سوی جامعه جهانی نقض قوانین و منشور سازمان ملل متحد معرفی شده و شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها طی قطعنامه‌های مختلفی از رژیم صهیونیستی خواسته ساخت این شهرک‌ها را متوقف کند.

طبق قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان هرگونه شهرک‌سازی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ کرانه باختری غیرقانونی است.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *