پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

” وندی شرمن ” : اروپا بایستی کانال مالی طراحی شده برای تأمین سرمایه‌گذاری و کمک‌های بشردوستانه به ایران یا اینستکس را واقعی و دوام‌پذیر کند.

” وندی شرمن ” : اروپا بایستی کانال مالی طراحی شده برای تأمین سرمایه‌گذاری و کمک‌های بشردوستانه به ایران یا اینستکس را واقعی و دوام‌پذیر کند.

*به کشورهای اروپایی توصیه می کنم خطر تحریم‌ را بپذیرند تا از وقوع جنگ جلوگیری کنند.

«وندی شرمن»، سرپرست تیم مذاکره‌کننده آمریکا در گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران از کشورهای اروپایی خواست برای حفظ این توافق هزینه بپردازند.

شرمن در یادداشتی در «نیویورک‌تایمز» نوشته است: «اروپا تا اینجا اقدامات قهرمانانه‌ای برای سالم نگاه داشتن توافق هسته‌ای برداشته، اما پاریس، برلین و لندن در راستای کمک به ایران برای دوری‌گزینی از درگیری احتمالی با ایالات متحده نقش بیشتری برای ایفا کردن دارند.»

مقام سابق آمریکایی تصریح کرده است: «

«اینستکس» سرواژه‌ای متشکل از حروف ابتدایی عبارت «ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» است که اتحادیه اروپا ثبت آن را ۱۱ بهمن‌ماه سال گذشته اعلام کرد. کشورهای اروپایی مدعی هستند هدف از راه‌اندازی این ساختار، تسهیل تجارت مشروع میان عاملان اقتصادی اروپا و ایران است.

وی اضافه می‌کند: «دولت ترامپ تهدید کرده در صورت اجرایی شدن اینستکس تحریم‌هایی علیه اروپا معرفی خواهد کرد.»

شرمن در ادامه به کشورهای اروپایی توصیه کرده خطر تحریم‌ را بپذیرند تا از وقوع جنگ جلوگیری کنند.

شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد «در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام» برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *