شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

اخبار داغ

پرچم رژیم صهیونیستی در پایتخت مغرب به آتش کشیده شد

پرچم رژیم صهیونیستی در پایتخت مغرب به آتش کشیده شد

مردم مغرب در اعتراض به تصمیم سفر یک مقام پارلمانی این کشور به تل‌آویو پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

به گزارش  فارس، مردم مغرب در اعتراض به عادی‌سازی روابط دولت این کشور با تل‌آویو مقابل پارلمان در رباط پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

رسانه‌های مغربی، امروز (جمعه)، گزارش دادند که این تجمع را «گروه ملی اقدام برای فلسطین» در راستای رد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار کرده است.

برگزارکنندگان این تجمع اعلام کردند: «از تصمیم برگزاری اعتراضات بزرگی که تدارک دیده شده بود، بعد از اعلام تعویق سفر النعم میاره رئیس شورای مستشاران پارلمان مغرب به تل‌آویو عقب‌نشینی شد».

یکی دیگر از برگزارکنندگان این تجمع که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، اظهار داشت: «اعتراض نمادین مقابل پارلمان و سوزاندن پرچم دشمن صهیونیستی، با توجه به اعلام [اخیر] مغرب درباره تعویق سفر النعم میاره انجام شد و نه لغو آن».

میاره اولین مقام سیاسی مغربی است که طبق اعلام اخیر این کشور، قرار بود به صورت رسمی به اراضی اشغالی فلسطین سفر کند.

با این حال، شورای مستشاران پارلمان مغرب اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد به علت «کسالت النعم میاره در امان -پایتخت اردن- در پایان سفرش به این کشور» سفر او به تل‌آویو به تعویق افتاده است.

در ادامه این بیانیه آمده بود: « [میاره] نتوانست سفر پارلمانی خود که برای روزهای شش و هفتم ماه سپتامبر به شورای ملی فلسطین و کنست برنامه‌ریزی شده بود، ادامه دهد».

مغرب و رژیم صهیونیستی در تاریخ دهم ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی روابطشان را که در سال ۲۰۰۰ تعلیق شده بود، ازسرگرفتند.

دو طرف در بیست و دوم دسامبر ۲۰۲۰ در اولین سفر یک هیأت رسمی صهیونیستی-آمریکایی به رباط، «اعلامیه مشترکی» را با حضور طرف آمریکایی امضا کردند.

پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *