پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

کاروان صلح با هزار قایق برای محکومیت اسرائیل راهی غزه می‌شود

کاروان صلح با هزار قایق برای محکومیت اسرائیل راهی غزه می‌شود

 کاروانی از مخالفان نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه متشکل از یکهزار قایق با چهار هزار و ۵۰۰ سرنشین درصدد عزیمت به سواحل غزه است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، روزنامه “ترکیه” چاپ آنکارا روز سه شنبه اعلام کرد: اکثر اعضای این کاروان از اتباع کشورهای غربی هستند و می خواهند با این اقدامشان به رژیم اسرائیل اعلام کنند که به جنایاتش پایان دهد.

در این گزارش یادآوری شدهاست که در سال ۲۰۱۰ میلادی در حمله نیروهای صهیونیستی به کشتی مرمره آبی که حامل کمک های بشردوستانه به مردم غزه بود، ۹ شهروند ترکیه کشته و شماری زخمی شدند و در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی بنای یادبود این کشتی را تخریب کرده است.

این کشتی ترکیه‌ای، در سال ۲۰۱۰ به عنوان بخشی از ناوگان شامل پنج کشتی دیگر، سعی در رساندن تجهیزات به حماس در نوار غزه داشت که توسط رژیم اسرائیل هدف قرار گرفت و به یک بندر در سرزمین های اشغالی هدایت شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و با وجود درخواست های جهانی برای توقف جنایات در غزه، در حال بمباران این باریکه است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *