دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

ورود هزاران نمازگزار فلسطینی به مسجدالاقصی پس از خروج صهیونیست‌ها/ واکنش وزارت خارجه آمریکا

ورود هزاران نمازگزار فلسطینی به مسجدالاقصی پس از خروج صهیونیست‌ها/ واکنش وزارت خارجه آمریکا

نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه‌شنبه) درب‌های مسجدالاقصی را پس از عقب‌نشینی از آن به روی نمازگزاران فلسطینی گشودند. در همین حال هلال احمر فلسطین اعلام کرده در جریان درگیری‌های روز گذشته در قدس و کرانه باختری ۷۱۴ تن زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، پس از درگیری‌های روز گذشته و عقب نشینی صهیونیست‌ها از صحن‌های مسجد الاقصی این رژیم امروز درب‌های مسجدالاقصی را گشود.

جوانان فلسطینی به محض ورود دوباره خود به مسجد الاقصی فریادهای الله اکبرو تکبیر سر دادند و نماز صبح در این مسجد با حضور هزاران فلسطینی برگزار شد.

درهمین حال هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته در شهر قدس و کرانه باختری، ۷۱۴ فلسطینی زخمی شدند که بیشتر آن ها از اهالی قدس اشغالی هستند.

در همین حال ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پس از درگیری‌ها در قدس اشغالی و حملات موشکی از غزه به سمت اراضی اشغالی، بر اهمیت راهکار تشکیل دو کشوری، تاکید کرد و خواستار کاهش تنش در منطقه شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: هدف ما کاهش تنش و خشونت در منطقه است و ما همواره به اصل راهکار تشکیل دو کشوری اعتماد داریم.

پیشتر، روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارنوت» نوشت، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی طرح حملات هوایی گسترده به اهداف مهم در نوار غزه را تصویب کرده است.

ده‌ها راکت عصر روز دوشنبه دهم ماه مه از سوی نوار غزه به سوی اراضی اشغالی شلیک شد و صدای آژیر خطر در شهرک‌های اسرائیلی نوار غزه به صدا درآمد.

جنبش مقاومت اسلامی‌ فلسطین پیشتر تهدید کرده بود که اگر نیروهای رژیم صهیونیستی تا ساعت شش عصر به وقت محلی از محوطه اطراف مسجدالاقصی و محله الشیخ جراح که ساکنان فلسطینی در آن تهدید به کوچ اجباری شده‌اند، عقب‌نشینی نکنند، اقدام به حملات نظامی خواهد کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *