شنبه 06 مرداد 1403 - Saturday 27 July 2024

درخواست بیش از ۲٠٠ هنرمند فرانسوی از مکرون برای به رسمیت‌شناختن کشور مستقل فلسطین

درخواست بیش از ۲٠٠ هنرمند فرانسوی از مکرون برای به رسمیت‌شناختن کشور مستقل فلسطین

حدود ۲٣٠ هنرمند، تولیدکننده محتوا و چهره‌های سرشناس در فرانسه از رئیس‌جمهور این کشور امانوئل مکرون خواستند که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.
امضاکنندگان این نامه که روز پنجشنبه در روزنامه لیبراسیون به چاپ رسید، با اعلام اینکه «نسل‌کشی» در غزه در حال وقوع است، گفتند که بسیاری از آنان در مقابل این رویداد تلخ احساس درماندگی می‌کنند.«دیگر زمان گفتمان نیست؛ وقت عمل است.»این هنرمندان از رئیس‌جمهور فرانسه درخواست کردند که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد و خلاف جهت تاریخ گام برندارد و در «اردوگاه شرم» نباشد.
در میان ۲٣٥ امضاکننده این بیانیه نام‌های آشنایی چون ادل اگزارکوپولوس، لئا سیدو، رضا کاتب، لودیوین سنیه، بئاتریس دال و لیلا بختی به چشم می‌خورد.مکرون چند روز پیش اعلام کرد که پاریس برای به رسمیت‌شناختن کشور مستقل فلسطین آماده است اما این کار باید در «زمان مناسبی» انجام شود.درخواست این هنرمندان از کاخ الیزه تنها چند روز پس از آن اتفاق افتاد که سه کشور اروپایی اسپانیا، نروژ و ایرلند کشور فلسطین را به رسمیت شناختند.حدود ١٤٠ کشور، که بیش از دو سوم اعضای سازمان ملل را تشکیل می‌دهند، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند.
بحث به رسمیت‌شناختن کشور فلسطین طی ماه‌های اخیر و پس از آغاز جنگ غزه به یکی از موضوعات مهم بین کشورهای اروپایی تبدیل شده است.رژیم صهیونیستی از ابتدای اکتبر ۲٠۲٣، بمباران سنگینی را علیه نوار غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات اسرائیل تاکنون به شهادت بیش از ٣٦ هزار و پانصد نفر که بیش از هفتاد درصدشان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، منجر شده است.در پی حملات هوایی و زمینی گسترده‌ای که رژیم صهیونیستی علیه ساکنین غزه انجام داد، بسیاری از چهره‌های مشهور در سراسر جهان همبستگی خود را با فلسطینی‌ها نشان داده‌اند.#فلسطین#غزه #جنگ_غزه#مقاومت
انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *