جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

ابراز نگرانی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از جنگ با لبنان

ابراز نگرانی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از جنگ با لبنان

*آنچه در غزه دیدیم ده برابر آن در لبنان خواهد بود. اگر گنبد آهنین نبود، صدها نفر در اسرائیل زخمی می شدند و خسارت های بسیاری وارد می شد.

«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با هشدار نسبت به عواقب درگیری با لبنان گفت: جنگ با لبنان خطرناک‌تر از آنچه با غزه روی داد، خواهد بود.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای «i۲۴» رژیم صهیونیستی گانتس گفت:  آنچه در غزه دیدیم ده برابر آن در لبنان خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به موشک های شلیک شده از غزه به سرزمین های اشغالی گفت: اگر گنبد آهنین نبود، صدها نفر در اسرائیل زخمی می شدند و خسارت های بسیاری وارد می شد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین در خصوص بازسازی غزه نیز شرط گذاشت گفت: بازگشت سربازان اسرائیلی و آتش بس طولانی مدت بخشی از شروط بازسازی غزه است.

گانتس افزود: من با آمریکایی ها، مصری ها و دیگر نمایندگان جهان صحبت کردم و برای آنها توضیح دادم که علاوه بر ورود کالاهایی مانند غذا و دارو و اقلام اساسی به غزه، ما خواهیم خواست که بازسازی غزه با آرامش طولانی مدت و بازگشت سربازان ما همراه شود.

وی همچنین گفت که رژیم صهیونیستی برای تقویت روابط با تشکیلات خود گردان فلسطین اقدام خواهد کرد.

پیش تر یحیی سنوار رییس حماس در غزه با رد قاطعانه هرگونه شرطی در خصوص موضوع تبادل اسرا تأکید کرد که این مسأله هیچ ارتباطی با بازسازی یا شکستن محاصره غزه ندارد.

پیش از این نیز عبداللطیف القانوع سخنگوی حماس گفته بود که سرلشکر عباس کامل رییس دستگاه اطلاعات مصر با رهبران حماس دیدار و به سخنان و مواضع آنان درباره موضوع ها و مسائل گوناگون از جمله تثبیت آتش‌بس با رژیم صهیونیستی و توافق بر سر سازوکارهای بازسازی باریکه غزه و راهکارهای تحقق وحدت ملی فلسطین گوش فرا خواهد داد.

القانوع گفت که سفر نماینده رئیس جمهوری مصر به نوار غزه تایید کننده وحدت جغرافیایی فلسطین و نقش پررنگ قاهره در تحقق‌ بخشی به وحدت ملت فلسطین است.

در همین پیوند، عبدالفتاح السیسی، رییس جمهوری بر لزوم پایان دادن به اختلاف‌ها میان گروه‌های فلسطینی‌ تاکید کرده بود.

السیسی امروز (دوشنبه) همزمان با سفر عباس کامل، به نوار غزه، رام‌الله و تل‌آویو برای تثبیت آتش‌بس و آغاز ابتکار قاهره به منظور بازسازی غزه تاکید کرد که گروه‌های فلسطینی باید به اختلاف و چنددستگی‌ پایان دهند.

وی افزود که گروه های فلسطینی هر آنچه که لازم است برای تضمین تکرار نشدن تنش‌ها میان اسرائیل و فلسطین انجام دهند.

رییس دستگاه اطلاعات مصر روز گذشته (یکشنبه) در دیدار با مقام های رژیم صهیونیستی درباره مناسبات دو جانبه، آتش بس با نوار غزه و طرح مورد نظر قاهره برای بازسازی غزه با آنها گفت ‌و گو کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *