دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

بازداشت معترضان سیاست های نتانیاهو در قدس

بازداشت معترضان سیاست های نتانیاهو در قدس

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در بیست و هشتمین هفته اعتراض ها علیه نخست وزیر این رژیم، هشت تن از معترضانی را که با تظاهرات مقابل محل اقامت بنیامین نتانیاهو در قدس، در صدد بستن ورودی اقامتگاه وی بودند، دستگیر کردند.

خبرگزاری فلسطینی معا به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گزارش داد که ده ها معترض شبنه مقابل محل اقامت نتانیاهو در خیابان بالفور شهر قدس تظاهرات کردند و خواستار استعفای وی شدند.

به گزارش ایرنا این روزنامه افزود: تلاش برخی تظاهر کنندگان برای بستن ورودی محل اقامت نتانیاهو به دخالت فوری نیروهای امنیتی و درگیری آنها با تظاهر کنندگان انجامید و در پی آن هشت معترض دستگیر شدند.

در الجلیل سفلی نیز یک زن بر اثر پرتاب سنگ از سوی حامیان نتانیاهو به سوی تظاهرکنندگان مخالف نخست وزیر این رژیم زخمی شد.

از آغاز تظاهرات هفتگی علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی، این دومین هفته ای است که تظاهرکنندگان مخالف نتانیاهو می کوشند یکی از ورودی های منتهی به محل اقامت وی را ببندند.

کابینه نتانیاهو به سبب سوء مدیریت در مقابله با شیوع ویروس کرونا، زیر تیغ تیز انتقادهای شدید ساکنان سرزمین‌های اشغالی قرار دارد، به طوری که این رژیم در مقایسه با جمعیت، دارای یکی از بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در جهان است و تلاش های کابینه تاکنون برای کاهش میانگین مبتلایان به ویروس کرونا ناکام مانده است.

ناتوانی نتانیاهو برای مقابله با کرونا و پرونده‌های گوناگون فساد وی همچنین سبب شده محبوبیت حزب لیکود که وی ریاست آن را بر عهده دارد، بشدت کاهش یابد.

نتانیاهو تنها نخست وزیر صهیونیستی است که در تاریخ نامشروع این رژیم در طول دوران حکمرانی‌اش متهم به جرایمی مانند فساد و اختلاس است.

وی به همراه همسرش به اتهام فساد چندین بار تحت بازجویی قرار گرفته، پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «۲۰۰۰»، «۳۰۰۰» و «۴۰۰۰» معروف است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *