یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

بالاگرفتن درخواست‌ها برای استعفای نتانیاهو

بالاگرفتن درخواست‌ها برای استعفای نتانیاهو

شماری از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال شکست خفت بار این رژیم در برابر نیروهای مقاومت خواستار استعفای بینامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم نامشروع شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطینی، منابع رسانه‌ای صهیونیست اعلام کردند که “نوعم تیفون” فرمانده سابق لشکر شمالی ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه اسرائیل و ارتش ما از سوی حماس آن تحقیرشدند، خواستار استعفای فوری نتانیاهو شد.

«میراو میخائیلی» نماینده کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و رئیس حزب کار که پیشتر خواستار برکناری نتانیاهو شده بود، این بار نیز با انتقاد از نخست وزیر این رژیم گفت: “نتانیاهو در دفترش نشسته و درحالی که مشروبات الکلی می‌خورد و سیگار می‌کشد، مسئولیت فاجعه غزه را بر گردن فرماندهان ارتش می‌اندازد.”

وی گفت: ارتش اسرائیل با حماس می‌جنگند؛ درحالی که نتانیاهو با ارتش و اسرائیلی ها می‌جنگد.

میخائیلی چند روز پیش نیز درپی بالا گرفتن درخواست‌ها برای برکناری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل شکست در مقابل مقاومت فلسطین، خواستار برکناری فوری وی شد.

در پی انتشار یک فایل صوتی طی چند روز اخیر از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در آن با اطمینان می گوید که خطری از جانب حماس در غزه این رژیم را تهدید نمی کند، نتانیاهو امروز در جدیدترین توییت خود تلاش کرد که مسئولیت شکست از مقاومت فلسطین و غافلگیر شدن را به گردن دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم بیاندازد و خود را بی تقصیر جلوه دهد.

نتانیاهو در توییت خود که لحظاتی پس از نوشتن، آن را حذف کرد، نوشت: در هیچ مورد و در هیچ مرحله ای هشداری درباره نیت حماس برای جنگ (از سوی دستگاه های امنیتی) دریافت نکردم.

وی افزود: ارزیابی همه فرماندهان دستگاه های امنیتی از جمله رئیس واحد اطلاعات نظامی ارتش (امان) و رئیس سازمان امنیت داخلی(شین بت) این بود که بازدارندگی در سطح خوبی قرار دارد و حماس دنبال حل و فصل مسائل است.

نتانیاهو سپس زیر فشار سیاستمداران مخالف خود مجبور شد که عذرخواهی کرده و بگوید که اشتباه کرده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *