سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - Tuesday 30 April 2024

تلگراف: ماکرون توهمات رژیم صهیونیستی درباره غزه را گوشزد کرد

تلگراف: ماکرون توهمات رژیم صهیونیستی درباره غزه را گوشزد کرد

رئیس‌جمهور فرانسه ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر تصمیم‌گیری جهت تداوم جنگ با حماس تا زمان نابودی کامل گروه مقاومت فلسطینی را «غیرممکن» خواند.«امنیت پایدار» اسرائیل در خطر است و اگر به قیمت جان فلسطینی‌ها و در نتیجه خشم افکار عمومی در منطقه تمام شود، دیگر نمی‌توان آن را تضمین کرد.

به گزارش فارس ، «امانوئل ماکرون» در اظهارات خود در جریان یک نشست خبری در حاشیه مذاکرات آب و هوایی cop28 سازمان ملل در دوبی، ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر از بین بردن کامل حماس را غیرممکن خوانده و خواستار تغییر مواضع رژیم صهیونیستی در این زمینه شده است.

به گزارش «تلگراف» ماکرون در حاشیه این نشست در برابر مواضع مطرح شده از سوی تل‌آویو عنوان کرد: «امنیت پایدار» اسرائیل در خطر است و اگر به قیمت جان فلسطینی‌ها و در نتیجه خشم افکار عمومی در منطقه تمام شود، دیگر نمی‌توان آن را تضمین کرد.

وی به رژیم صهیونیستی هشدار داد که حتی اگر هدفش برای از بین بردن حماس قابل دستیابی هم باشد، بیش از یک دهه طول خواهد کشید.

ماکرون در انتقاد از این ادعای مطرح شده، عنوان کرد: نابودی کامل حماس امکان ندارد و کسی به این موضوع فکر نمی‌کند. حتی اگر این اتفاق شدنی هم باشد، جنگ اسرائیل با حماس بیش از ۱۰ سال طول خواهد کشید.

رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی انتقادی خطاب به نتانیاهو گفت: ما در نقطه‌ای هستیم که مقامات اسرائیلی باید هدف و وضعیت نهایی مطلوب خود را با دقت بیشتری تعریف کنند.

اظهارات ماکرون در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی خود را متعهد کرده است تا زمانی که به تمامی اهداف خود از جمله ریشه کن کردن و نابودی حماس دست پیدا نکرده است، به روند عملیات زمینی خود در غزه ادامه دهد.

فایننشال تایمز در گزارشی مرتبط به این موضوع اشاره کرده است که رژیم صهیونیستی در حال برنامه ریزی عملیاتی علیه حماس است که یک تا دو سال ادامه خواهد داشت و در راستای این هدف فشرده‌ترین حملات زمینی تا اوایل سال ۲۰۲۴ را ادامه خواهد داد.

این اولین بار نیست که ماکرون در مورد اقدامات تهاجمی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار نظر می‌کند، پیشتر هم در تاریخ ۱۱ نوامبر، وی عنوان کرد که این رژیم باید کشتار نوزادان و زنان در غزه را متوقف کند و هشدار داد که بمباران نوزادان و زنان و افراد مسن از سوی این رژیم هیچ توجیهی ندارد.

وی حتی با «اسحاق هرتزوگ»رئیس‌ رژیم صهیونیستی نیز تماسی تلفنی برقرار کرده و عنوان کرد: اصلا نمی‌خواهد این رژیم را به آسیب رساندن عمدی به غیرنظامیان بی گناه در کازار جنگ با حماس متهم کند.

با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سخنرانی شنبه شب خود این ادعا را بار دیگر تکرار کرده و گفت: جنگ را تا رسیدن به تمامی اهداف خود ادامه می‌دهیم.

طبق اظهارات وی، به ارتش رژیم صهیونیستی دستور داده شده است که عملیات نظامی در غزه را تا پیش از نابودی کامل حماس و آزادی تمامی اسرای اسرائیلی ادامه دهند.

اظهارات ماکرون نسبت به مواضع رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می شود که حتی ایالات متحده آمریکا نیز حملات متحد خود را در آخر این هفته تحت فشار قرار داده و معاون رئیس جمهور آمریکا نیز شمار بالای تلفات غیرنظامیان در جریان این جنگ را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

هریس نسبت به شمار تلفات غیرنظامیان فلسطینی در غزه ابراز تاسف کرده و به صراحت گفته است که رنج غیرنظامیان و تصاویر و ویدئوهایی که از غزه منتشر می‌شوند، ویران کننده است.

در عین حال، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز حافظت از غیرنظامیان برای رژیم صهیونیستی را یک «مسوولیت اخلاقی» خوانده است.

با این حال، فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با هشدارهای آمریکا مبنی بر اینکه تهاجم در جنوب غزه نباید به شدت تهاجمات این رژیم در شمال باشد، مخالفت کرده و عنوان کرده است این حملات همچنان ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/م/ ت 1715

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *