دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

حماس صحبت نتانیاهو درباره پیروزی را مضحک دانست

حماس صحبت نتانیاهو درباره پیروزی را مضحک دانست

*برای ننگ رژیم اشغالگر همین کافی است که در پی معادله تحمیلی مقاومت، در شرایط پرواز ممنوع به سر می‌برد.صحبت نتانیاهو درباره پیروزی قریب الوقوع مضحک است. قتل عام کودکان تروریسم است نه پیروزی.

یکی از رهبران ارشد جنبش حماس ادعای نتانیاهو درباره کسب پیروزی قریب الوقوع در جنگ علیه غزه را مضحک دانست و کشتار کودکان غزه توسط رژیم صهیونیستی را تروریسم برشمرد.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ادعای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره نزدیک بودن پیروزی در جنگ علیه غزه را مضحک دانست.

«سامی ابوزهری» گفت: صحبت نتانیاهو درباره پیروزی قریب الوقوع مضحک است. قتل عام کودکان تروریسم است نه پیروزی.

وی افزود: برای ننگ رژیم اشغالگر همین کافی است که در پی معادله تحمیلی مقاومت، در شرایط پرواز ممنوع به سر می‌برد.

۰۶:۰۰ نگرانی پزشکان بدون مرز از کمبود گسترده دارو در غزه

سازمان پزشکان بدون مرز از کمبود داور در باریکه غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه ابراز نگرانی کرد.

«هلن پترسون» رئیس سازمان پزشکان بدون مرز در غزه گفت که محاصره و حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه باعث کمبود گسترده دارو در این باریکه شده است و چالش مبارزه با کرونا نیز تشدید یافته است.

وی افزود: ما نمی‌دانیم که سیستم بهداشتی درمانی غزه چه مدت زیر بمباران اسرائیل تاب خواهد آورد.

او همچنین بزرگترین مشکل کنونی در نوار غزه را عدم توانایی در ارسال دارو به دلیل محاصره و همچنین حملات صهیونیست ها خواند.

۰۵:۱۹ پایان بدون نتیجه نشست مجازی شورای امنیت

نشست شورای امنیت درباره فلسطین که به صورت مجازی برگزار شده بود بدون هیچ نتیجه مشخصی پایان یافت.

این نشست سومین نشست این شورا طی یک هفته گذشته در این زمینه بود و دو نشست قبلی نیز با مانع تراشی آمریکا، بدون انتشار بیانیه مشترک پایان یافته بود.

این در حالی است که وزیر امور خارجه چین در نشست یکشنبه شورای امنیت درباره جنایت های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی تصریح کرد: آمریکا با دروغ‌پردازی چشم خود را بر آسیب‌ها به فلسطینیان بسته است.

۰۵:۰۵ مصر: برای برقراری آتش بس تلاش می کنیم

رئیس جمهور مصر از تلاش این کشور برای آتش بس بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها خبر داد.

«عبدالفتاح السیسی» شامگاه یکشنبه در محل اقامت خود در پاریس گفت: اوضاع کنونی نیاز بسیار فوری و واضح به بازگشت آرامش و توقف خشونت و تمام درگیری ها دارد.

وی افزود: ما همواره در این راستا تلاش می کنیم و امید همواره وجود دارد و در حال حاضر همه باید برای پایان دادن به خشونت ها تلاش نماییم.

رئیس جمهور مصر در عین حال از جامعه بین المللی خواست به قاهره برای دستیابی به آتش بس بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها کمک کند.

این در حالی است که سامح شکری وزیر خارجه مصر هم پیش از این به صورت تلفنی با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود رایزنی و گفتگو کرده بود.

۰۴:۳۵ مقتدی صدر: حکام سازشکار عرب با رژیم صهیونیستی قطع رابطه کنند

رهبر جریان صدر عراق از حکام کشورهای عربی که با رژیم صهیونیستی سازش کرده اند خواست تا روابط خود را با این رژیم قطع کنند.

مقتدی صدر در واکنش به جنایات صهیونیست ها علیه ملت فلسطین گفت: از حکام عرب که با دولت شر سازش کرده اند می خواهم که به سرعت عادی سازی روابط را لغو و سفرای رژیم صهیونیستی را اخراج کنند.

رهبر جریان صدر عراق شامگاه جمعه هم تظاهرات برای حمایت از ملت فلسطین و آتش زدن پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی را خواستار شده بود.

۰۲:۵۹ اسماعیل هنیه با ولایتی و شیخ الازهر مصر گفتگو کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج فلسطین به صورت تلفنی با «علی اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و «احمد الطیب» شیخ الازهر مصر گفتگو کرد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگو با شیخ الازهر بر مقاومت مردم فلسطین و حمایت از مسجدالاقصی و مقدسات تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس از موضع شیخ الازهر در حمایت از مقاومت مردم فلسطین و پشتیبانی از موضوع قدس که موضوع محوری امت اسلام را تشکیل می دهد، قدردانی کرد.

اسماعیل هنیه همچنین تماسی تلفنی را از علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل دریافت کرد.

هنیه در این تماس تلفنی ولایتی را در جریان تحولات میدانی نوار غزه قرار داد.

وی همچنین تاکید کرد که دشمن صهیونیستی غیرنظامیان و کودکان و زنان را هدف قرار می دهد چرا که در مقابل مقاومت ناتوان است.

هنیه در عین حال بر توان مردم فلسطین بر پایداری و مقاومت تاکید کرد و افزود که قدس محور کشمکش و مورد اجماع ملت فلسطین در هر مکانی است

۰۲:۴۳ حمله راکتی القسام به بئرالسبع

گردان های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که منطقه بئر السبع در جنوب فلسطین اشغالی را مورد حمله راکتی قرار داده است.

۰۱:۵۷ حمله توپخانه ای رژیم صهیونیستی به خان یونس

شبکه خبری الجزیره به نقل از خبرنگار خود از حمله توپخانه ای رژیم صهیونیستی به مواضعی در شرق خان یونس و اردوگاه های البوریج و المغازی خبر داد.

این شبکه همچنین گزارش داد که جنگنده های رژیم صهیونیستی یک خانه را در محله صبرا در جنوب نوار غزه هدف بمباران قرار دادند.

۰۰:۴۸ تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا با همتایان سعودی، مصری و فرانسوی پیرامون تحولات فلسطین

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) از تماس تلفنی «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه این کشور با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود خبر داد.

واس افزود که در این گفتگوی تلفنی تحولات منطقه و در راس آنها تازه ترین تحولات فلسطین مورد بحث قرار گرفت.

فیصل بن فرحان در نشست اضطراری روز یکشنبه سازمان همکاری اسلامی که به صورت مجازی برگزار گردید، با محکوم کردن اقدامات اسرائیل علیه فلسطینی ها، دخالت جامعه بین الملل برای توقف این اقدامات را خواستار شده بود.

وزارت خارجه آمریکا همچنین از تماس تلفنی بلینکن با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر و «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه خبر داد.

بر اساس این گزارش، بلینکن در گفتگو با همتای مصری خود، بدون اشاره به جنایات صهیونیست ها، تمامی طرف های درگیری میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین را به آرام سازی تشنج دعوت کرد.

بلینکن و لودریان هم خواستار توقف خشونت ها در فلسطین اشغالی، کرانه باختری و نوار غزه شدند.

۰۰:۴۱ تداوم حملات صهیونیست ها به منازل مسکونی در غزه

شبکه الجزیره از تداوم حملات جنگنده های صهیونیستی به منازل مسکونی در نوار غزه خبر داد.

این شبکه به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که جنگنده های صهیونیست طی روز یکشنبه ۱۰ منزل مسکونی در نوار غزه را بمباران کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *