پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

در پاسخ به آسوشیتدپرس ، الکاظمی : پستچی نیستم

در پاسخ به آسوشیتدپرس ، الکاظمی : پستچی نیستم

مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق روز سه شنبه قبل از سفر به واشنگتن در پاسخ به این سوال خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس که آیا حامل پیامی از سوی ایران برای آمریکا هست، گفت که « پستچی نیستم».

به گزارش ایرنا الکاظمی پنجشنبه هفته جاری قرار است در واشنگتن با دونالد ترامپ رییس‌ جمهوری آمریکا دیدار و با وی گفت‌وگو کند.

اوی  چند هفته قبل و در نخستین سفر خارجی خود به عنوان نخست وزیر عراق به ایران سفر کرد و در یک فضای صمیمانه با مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری اسلامی ایران و دیگر مقامات ایرانی با هدف تقویت و توسعه روابط دو کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آسوشیتدپرس اظهارداشت: عراق همچنان به کمک های آمریکا برای مقابله با تهدید داعش نیاز دارد و  دولتش متعهد به اصلاحات در بخش امنیتی عراق است.

الکاظمی در عین حال خاطرنشان کرد که « عراق در این مقطع زمانی به حمایت نظامی مستقیم آمریکا بر روی زمین نیاز ندارد و سطح کمک‌ها به تغییر ماهیت تهدید بستگی دارد».

نخست وزیر عراق با اشاره به تلاش دولتش برای پایان دادن به خشونت ها و ناآرامی ها در عراق ، گفت که تعجب ندارد جنایتکاران بدنبال ناامن و بی ثبات کردن عراق باشند .

وی تاکید کرد که « درصدد اصلاح تشکیلات امنیتی و افزایش توانایی نیروهای امیتی عراق برای مقابله با چالش ها هستیم».

گفته شده است که از جمله محورهای گفت وگوی مقام های عراقی و آمریکایی در جریان سفر الکاظمی به واشنگن تعیین سرنوشت ۵ هزار نیروی آمریکایی حاضر در عراق خواهد بود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *