دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - Monday 13 May 2024

پلوسی :مجلس نمایندگان تغییرات انتخابات پستی را به رای می گذارد

پلوسی :مجلس نمایندگان تغییرات انتخابات پستی را به رای می گذارد

به دنبال تلاش‌های دولت ترامپ برای تضعیف خدمات پست در زمان برگزاری انتخابات، نانسی پلوسی بامداد چهارشنبه گفت: مجلس نمایندگان قرار است لایجه خدمات پست در آمریکا را به رای بگذارد. 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: سخنان اخیر مدیر پست در مورد وقفه در تغییر خدمات با نزدیک شدن به انتخابات ماه نوامبر (آبان) به‌اندازه کافی پیش نرفته است و مجلس نمایندگان قرار است لایجه خدمات پست را روز شنبه به رای بگذارد.

پلوسی در بیانیه‌ای اعلام کرد: توقف اعمال شده تنها توانسته تعداد محدودی از خدمات را تغییر دهد و هنوز دسترسی مردم برای حضور پستی در انتخابات ریاست جمهوری را متوقف نکرده است.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و تلاش‌های ترامپ برای تضعیف و از بین بردن فرصت حضور مردم در انتخابات از طریق رای گیری پستی، اداره پست آمریکا این هفته به ایالت‌ها هشدار داده که برخی رأی‌های انتخابات ریاست جمهوری نوامبر که از طریق پست ارسال می‌شوند ممکن است با تأخیر به مقصد برسند و در نتیجه، به موقع شمرده نشوند.

شبکه تلویزیونی‌ام بی‌سی نیوز نیز تأیید می‌کند که ایالت‌های پنسیلوانیا، کارولینا، تگزاس و کالیفرنیا نامه‌هایی از اداره پست دریافت کرده‌اند که به آن‌ها گفته شده است این اداره نمی‌تواند تضمین کند که برخی رأی‌ها به موقع تحویل داده شوند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که برخی نگران این مسئله هستند که رئیس جمهور و لوئیس دی جوی رئیس اداره پست (که یکی از حامیان و متحدان ترامپ است) در حال سیاسی کردن اداره پست هستند تا به ستاد انتخاباتی ترامپ کمک کنند برنده شود یا دست کم به او کمک کنند در صورت باخت، نتیجه انتخابات را به چالش بکشد. ترامپ اذعان کرده که جلوی بودجه اداره پست را گرفته تا مانع رأی گیری از طریق پست شود.

منابع آگاه به‌ام بی‌سی نیوز گفته‌اند که دی جوی هفته گذشته در کاخ سفید با ترامپ دیدار کرده است. این بدان معناست که دونالد ترامپ چند روز قبل خبرنگاران را فریب داد و ادعا کرد که با دی جوی گفتگویی نداشته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *