یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

روسیه: غرب در پی سلب مسئولیت بحران اوکراین از خود است

روسیه: غرب در پی سلب مسئولیت بحران اوکراین از خود است

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه کشورهای غربی با ارسال تسلیحات به اوکراین سعی در سلب مسئولیت ایجاد این بحران از خود دارند، گفت که تفکر پیروزی کی‌یف فقط خیال‌بافی متحدان آن است.

به گزارش فارس، «الکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه می‌گوید غرب با ارسال تسلیحات به اوکراین در تلاش است تا مسئولیت ایجاد این بحران را از خود سلب کند.

گروشکو طی بیانیه‌ای در وبگاه وزارت خارجه روسیه گفت: «ادامه پمپاژ بی‌پروای تسلیحات به رژیم فاشیست کی‌یف، تنها راه خلاصی کشورهای غربی از مسئولیت بحرانی است که بسیاری از کشورها و مناطق را با سیاست نسنجیده خود در تحریک کردن همسایگان علیه یکدیگر، در آن فرو بردند».

این اظهارات بعد از آن مطرح شد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه ادعا کرد که روسیه متحمل شکست ژئوپلیتیکی شده، در حال رفتن زیر سلطه چین است و متحدان تاریخی خود را به تردید واداشته است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، گروشکو در ادامه توضیح داد: «روسیه مدت‌هاست که به اظهارات مکرر سران فرانسه و سایر کشورهای غربی در مورد پیروزی قریب‌الوقوع و تقریباً اجتناب‌ناپذیر رژیم کی‌یف، فروپاشی اقتصاد روسیه زیر بار تحریم‌ها و انزوای ادعایی بین‌المللی روسیه عادت کرده است».

وی در این بیانیه تاکید کرد: «برای همگان در جهان، از جمله خود شرکای غربی اوکراین روشن شده که همه اینها چیزی بیش از تفکر آرزومندانه و خیال‌بافی نیست».

از سوی دیگر، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز با بیان اینکه آمریکا و متحدان غربی کی‌یف در حال پیچیده‌کردن فرایند جستجو برای راهکار سیاسی جنگ اوکراین هستند، گفته بود که این بحران نسخه دوم جنگ سرد غرب و روسیه است.

به نوشته اسپوتنیک، گروشکو همچنین افزود: «هر چه بیشتر چنین ادعاهایی را بشنویم، واضح‌تر می‌شود که تحت فشار واقعیت، نخبگان سیاسی کشورهای اروپایی از تلقین تحریک‌آمیز شهروندان خود برای پذیرش درستی مسیر تقابل [با روسیه]، به سمت ویران‌کردن پایه‌های امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی حرکت کرده‌اند».

پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *