یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

سفیر ایران: روابط تهران – دمشق راهبردی است

سفیر ایران: روابط تهران – دمشق راهبردی است

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه روابط تهران – دمشق را راهبردی و در حال پیشرفت توصیف کرد ، با وجود تحریم های اعمال شده علیه ایران و سوریه، روابط بین دو کشور خوب و راهبردی است ؛ این روابط روز به روز در حال بهبود و پیشرفت است.

به گزارش ایرنا، مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه در مصاحبه با روزنامه سوری الوطن در حاشیه مراسم سومین گرامیداشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و همرزمانش در دمشق که امروز سه شنبه منتشر شد، تاکید کرد: با وجود تحریم های اعمال شده علیه ایران و سوریه، روابط بین دو کشور خوب و راهبردی است.

وی افزود: این روابط روز به روز در حال بهبود و پیشرفت است.

در همین راستا، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه یکشنبه شب در تماس تلفنی، درخصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات سوریه و منطقه گفت وگو و تبادل نظر کردند.

طرفین در این گفت وگو بر عزم و اراده جدی مقامات عالی دو کشور بر توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه در ابعاد مختلف تاکید کردند.

وزیر خارجه سوریه در این گفت وگو از نقش سازنده و موثر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و کمک به حل و فصل سیاسی بحران این کشور از جمله در روند آستانه تقدیر و تشکر و بر ضرورت تداوم نقش آفرینی کشورمان در هرگونه ابتکار سیاسی تاکید کرد.

این تماس تلفنی ساعاتی بعد از ورود ایمن سوسان معاون وزیر خارجه سوریه به تهران برای رایزنی با مقامات بلندپایه ایرانی انجام شد.

براساس بیانیه وزارت خارجه سوریه، سوسان در دیدار با مقامات ایرانی درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه و مسائل مورد علاقه مشترک بحث و گفت وگو خواهد کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *