پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

مردم افغانستان خواستار محاکمه شاهزاده قاتل انگلیسی شدند

مردم افغانستان خواستار محاکمه شاهزاده قاتل انگلیسی شدند

*شاهزاده انگلیسی افشا کرده که هنگام‌ مأموریتش در افغانستان ۲۵ شهروند این کشور را کشته است ، شاهزاده هری در کتاب خاطراتش نوشته که وی این افراد را از هلیکوپتر هدف قرار میداد و در هنگام کشتن فکر می‌کرد آنها انسان نه بلکه مهره‌های شطرنج هستند.

اقشار مختلف مردم افغانستان ضمن محکوم کردن اعتراف شاهزاده هری به کشتن 25 شهروند افغانستانی، اعلام کردند اعترافات شاهزاده تنها بخشی از جنایت جنگی متحدان ناتو در طول جنگ طولانی آمریکا در افغانستان است.

به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی «گاردین» پنجشنبه هفته گذشته گزارشی اختصاصی درباره کتاب شاهزاده هری پسر کوچک شاهد انگلیس منتشر کرد؛ کتابی که هری در بخشی از آن خبر داده که در هنگام ماموریت در افغانستان اقدام به کشتار مردم این کشور کرده است.

این شاهزاده انگلیسی افشا کرده که هنگام‌ مأموریتش در افغانستان ۲۵ شهروند این کشور را کشته است.

شاهزاده هری در کتاب خاطراتش نوشته که وی این افراد را از هلیکوپتر هدف قرار میداد و در هنگام کشتن فکر می‌کرد آنها انسان نه بلکه مهره‌های شطرنج هستند.

این گفته‌ها شاهزاده هری با واکنش‌ گسترده اقشار مختلف مردم و مقامات طالبان مواجه شده است.

مدعیان حقوق بشر خود ناقض آن است

مردم افغانستان به اظهارات شاهزاده جنجالی انگلیس واکنش نشان داده و ضمن محکوم کردن این اظهارات اعلام کردند که حال و روز فعلی مردم افغان به دلیل اقدامات آمریکا و بریتانیا است.

این افراد تاکید کردند که غربی‌ها که دغدغه حقوق بشر دارند، خود آنها را در افغانستان بارها نقض کرده و باید پاسخگوی مردم جهان در این حوزه باشند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *