شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

نماینده پارلمان عراق: «الکاظمی»درباره حضور نیروهای خارجی در عراق گزارشی ارائه نکرده است

نماینده پارلمان عراق:  «الکاظمی»درباره حضور نیروهای خارجی در عراق گزارشی ارائه نکرده است

یک نماینده پارلمان عراق در سخنانی ضمن انتقاد شدید از عملکرد «مصطفی الکاظمی»، گفت: نخست وزیر عراق هیچگاه گزارش دقیقی از تعداد نیروهای خارجی مستقر در عراق و دلایل حضور آنها ارائه نکرد.

به گزارش مهر به نقل از الفرات نیوز، «محمد البلداوی» نماینده پارلمان عراق از فراکسیون «صادقون» در سخنانی اظهار داشت: دولت مصطفی الکاظمی ده‌ها بار قانون را زیر پا گذاشته است.

بر اساس این گزارش، نماینده پارلمان عراق افزود: اولویت‌هایی وجود دارد که دولت به آنها متعهد نشده است؛ مهم‌ترین آن موضوع حاکمیت عراق است. الکاظمی هیچ گزارشی از تعداد نیروهای خارجی و دلایل حضور آنها ارائه نکرده است.

این شخصیت عراقی عنوان کرد: توافقات منعقد شده توسط الکاظمی نیاز به شفاف سازی دارد. نخست وزیر عراق قرارداد با چین را لغو کرد و به دنبال این بود تا با کشورهای دیگر قراردادی امضا کند.

چندی پیش «غالب الشابندر» نویسنده و اندیشمند سیاسی عراقی در سخنانی پیرامون تحولات سیاسی این کشور و مسأله انتخاب نخست وزیر جدید، گفت: مصطفی الکاظمی شایسته تمدید دوره نخست وزیری نیست.

وی افزود: ما امیدواریم که مالکی و صدر برای ساختن یک کشور قوی به توافق برسند. جعفر الصدر شایستگی نخست وزیری را ندارد، زیرا او واجد شرایط نبوده و به آرایی که پیش از این او را به پارلمان بُرده بود، وفادار نماند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *