پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

هاآرتص: نگرانی‌ آمریکا از نفوذ اقتصادی چین، پمپئو را راهی اسرائیل کرد

هاآرتص: نگرانی‌ آمریکا از نفوذ اقتصادی چین، پمپئو را راهی اسرائیل کرد

 

*به گزارش روزنامه هاآرتص، “مایک پمپئو” وزیر امور خارجه آمریکا در سفری کوتاه مدت وارد اسرائیل می‌شود و انتظار می رود که وی در این سفر به موضوعاتی مانند ایران، الحاق کرانه باختری، نبرد مشترک علیه ویروس کرونا و سایر موضوعات منطقه‌ای متمرکز شود.

تهران- ایرنا- روزنامه هاآرتص افشا کرد که “مایک پمپئو” در سفر یک‌روزه خود به سرزمین‌های اشغالی، علاوه بر موضوعاتی مانند ایران و الحاق کرانه باختری، به نگرانی آمریکا از توافقات اقتصادی اسرائیل با چین خواهد پرداخت.

پمپئو همچنین در مورد روابط اسرائیل و چین و مخالفت ایالات متحده با مشارکت شرکت‌های چینی در پروژه‌های اسرائیل بحث و گفت وگو خواهد کرد.

پمپئو که قرار است امروز (چهارشنبه) در سفری یک‌روزه به سرزمین‌های اشغالی سفر کند، در گفت‌ وگو با روزنامه «یسرائیل هیوم» برنامه سفر خود را صحبت با مقامات رژیم صهیونیستی درخصوص معامله قرن، مقابله با کرونا و آنچه «تهدیدات هسته‌ای ایران» خواند، عنوان کرد.

وزیر خارجه آمریکا افزود که قرار است با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتس» رهبر حزب «آبی-سفید» و شریک نتانیاهو در تشکیل دولت ائتلافی گفت ‌وگو کند.

وی درخصوص تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی بیشتر در کرانه باختری به مناطق اشغالی، گفت: در این زمینه گفت ‌وگوهایی با نتانیاهو و گانتس خواهم داشت اما همان‌گونه که در گذشته گفته‌ام، این تصمیمی است که در نهایت اسرائیل باید بگیرد.

وزیر خارجه آمریکا در خصوص مخالفت کشورهای عربی و اروپایی با طرح الحاق اراضی بیشتر در کرانه باختری، با تکرار اینکه تصمیم نهایی با اسرائیل خواهد بود، گفت : ما با کشورهایی که اعلام نگرانی کرده‌اند صحبت کرده‌ایم و تلاش کرده‌ایم این نگرانی‌ها را بررسی کرده و در صورت امکان آن‌ها را لحاظ کنیم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *