یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

هشدار اردن به رژیم صهیونیستی نسبت به وخامت اوضاع در قدس

هشدار اردن به رژیم صهیونیستی نسبت به وخامت اوضاع در قدس

وزارت خارجه اردن امروز (یکشنبه) اجازه به شهرک‌نشین‌های تندرو و یکی از اعضای کنست برای یورش به مسجد الاقصی با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و نسبت به نابسامان شدن اوضاع در سایه اجازه به راهپیمایی تحریک آمیز در قدس اشغالی را هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اردنی “عمون”، هیثم ابو الفول، سخنگوی وزارت خارجه اردن عنوان داشت: یورش‌های تندروها و رفتارهای تحریک‌ آمیز آنها که با حمایت پلیس اسرائیل انجام می‌شود، نقض وضعیت تاریخی و قانونی کنونی و نقض قوانین بین المللی به حساب می‌آید.

ابو الفول عنوان داشت، مسجد الاقصی با مساحت کامل آن که به ۱۴۴ دونم می‌رسد، مکان عبادتی مختص مسلمانان است و مدیریت اردنی اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی قانوناً اختیار انحصاری مدیریت امور حرم و ساماندهی ورود به آن را دارد.

وی از اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر خواست تا از تمامی اقدامات و نقض‌های خود در حق مسجد الاقصی دست بردارد و به حرمت آن احترام بگذارد.

ابو الفول بر لزوم متوقف ساختن تمامی اقدامات که با هدف تغییر وضعیت تاریخی و قانونی کنونی صورت می‌گیرد و احترام به مدیریت اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی تاکید کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *