چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - Wednesday 01 May 2024

وزیر دفاع پاکستان: بر بحران سیاسی غلبه خواهیم کرد

وزیر دفاع پاکستان: بر بحران سیاسی غلبه خواهیم کرد

وزیر دفاع پاکستان با اذعان به تشدید بحران سیاسی در این کشور و انتقاد نسبت به آنچه رویکرد خشونت طلبانه جناح مخالف، خواند افزود که اوضاع پاکستان آرام است و انتخابات عمومی در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، رسانه‌های پاکستانی این اظهارات را به نقل از «خواجه محمد آصف» طی مصاحبه وی با شبکه الجزیره قطر عنوان کردند. وی افزود که انتخابات آتی پاکستان در ماه اکتبر امسال (مهر) برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت که منکر بحران سیاسی در پاکستان نیستیم اما دولت متعهد به تلاش برای کنترل اوضاع و استقرار ثبات در کشور است. اختلافات سیاسی میان احزاب در پاکستان هرگز به معنای خشونت و حمله به نهادهای ملی، اماکن مهم و تاسیسات نظامی نیست.

وزیر دفاع پاکستان با انتقاد از رویکرد جناح مخالف، حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان را به دست داشتن در اغتشاشات اخیر و حمله به اماکن نظامی متهم کرد. این اتهام از سوی حزب عمران خان رد شده و آنان مدعی هستند که برخی از نهادهای امنیتی یا اطلاعاتی در منحرف کردن اعتراضات مسالمت آمیز هواداران حزب تحریک انصاف نقش داشته‌اند.

خواجه آصف گفت که تمامی افرادی که در حمله به تاسیسات نظامی و درگیری با نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند طبق قانون اساسی کشور از سوی دادگاه‌های نظامی پاکستان محاکمه خواهند شد در عین حال دولت اقدام برای تشکیل دادگاه‌های جدیدی نمی‌کند زیرا قوانین کشور از قبل روش محاکمه و مجازات اینگونه عناصر را تعریف کرده است.

وی افزود که تا چند روز آینده اوضاع در پاکستان آرام شده و انتخابات عمومی نیز در ماه اکتبر برگزار خواهد شد.

درپی اعتراضات خشونت آمیز هفته گذشته پس از بازداشت نخست وزیر سابق پاکستان در اسلام‌آباد، شهرهای مختلف این کشور از جمله کراچی، لاهور و لاهور شاهد درگیری معترضان با پلیس و یورش آنان به اماکن دولتی و نظامی بود.

دولت ایالت پنجاب اعلام کرد که هواداران عمران‌خان متهم و مقصر اصلی حمله به اقامتگاه مقامات نظامی و اماکن تاریخی و دولتی هستند. این اتهام از جانب حزب تحریک انصاف پاکستان رد شد و این حزب خواستار تشکیل یک کمیسیون حقیقت یاب مستقل از جانب دیوان عالی پاکستان شد تا جوانب موضوع را به طور شفاف و آزاد بررسی کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *