پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

وزیر سعودی در عراق: الکاظمی و بن‌سلمان مستقیما پرونده روابط را دنبال می‌کنند

وزیر سعودی در عراق: الکاظمی و بن‌سلمان مستقیما پرونده روابط را دنبال می‌کنند

 

نخست وزیر عراق دوشنبه در جریان دیدار با وزیر تجارت عربستان و هیئت همراه وی به بررسی تقویت مبادلات تجاری بین دو کشور پرداخت. همچنین رئیس‌جمهوری عراق در دیدار با این مقام سعودی بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه در جهت منافع دو کشور و منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز، دفتر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، الکاظمی با ماجد القصبی، وزیر تجارت عربستان و هیئت همراه وی دیدار کرد.

القصبی پیام تبریک محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و سلمان بن عبد العزیز، پادشاه این کشور به مناسبت عید قربان را به نخست وزیر عراق ابلاغ و تاکید کرد، ولیعهد و پادشاه سعودی برای ملت عراق و عربستان آرزوی پیشرفت و شکوفایی بیشتر دارند.

در جریان این دیدار دو طرف در خصوص توسعه روابط دوجانبه بین بغداد و ریاض و راه‌های تقویت همکاری در دو زمینه اقتصاد و سرمایه‌گذاری و تلاش برای تقویت تجارت و توسعه آن، پشت سر گذاشتن موانع و تسهیل اقداماتی که باعث تقویت همکاری دوجانبه در تمامی زمینه‌ها شود، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مصطفی الکاظمی در این دیدار سطح روابط بین عراق و عربستان و تمایل هر دو کشور به تقویت آن، افزایش چشم‌اندازهای همکاری مشترک در چارچوب شورای هماهنگی عراقی_سعودی را ستود.

از سوی دیگر، دفتر رسانه‌ای برهم صالح، رئیس جمهوری عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برهم صالح با ماجد القصبی دیدار کرد.

دو طرف در جریان این دیدار روابط مستحکم بین دو کشور و راه‌های تقویت آن در تمامی زمینه‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

برهم صالح بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه و تقویت چشم‌اندازهای همکاری در زمینه‌های مختلف از طریق شورای هماهنگی مشترک بین دو کشور، همکاری در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، کشاورزی، سرمایه‌گذاری و بخش نفت که منافع ملت عراق و عربستان را به دنبال داشته باشد، تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار به بررسی روابط دوجانبه و توسعه آن، تمایل دو کشور به تقویت روابط بین عراق و شورای همکاری خلیج فارس پرداختند.

برهم صالح و ماجد القصبی بر عراقی امن و باثبات دارای حاکمیت و روابط مستحکم با کشورهای عربی و کشورهای اسلامی همسایه تاکید کردند.

وزیر تجارت عربستان ضمن تشکر و قدردانی از رئیس جمهوری عراق بر پایبندی کشورش به حمایت از امنیت و ثبات عراق و تقویت پیوندهای همکاری بین دو کشور و همکاری در زمینه‌های اقتصاد، سرمایه‌گذاری و تجارت تاکید کرد.

وزیر تجارت عربستان روابط عربستان و عراق را در بهترین حالت خود توصیف کرد و افزود: از تلاش‌های دولت الکاظمی در جهت اصلاحات و ثبات عراق حمایت می‌کنیم.

او اضافه کرد: ما با کل عراق تعامل داریم و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و نیز سرمایه‌گذاری در اقلیم کردستان عراق حمایت می‌کنیم ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر عراق پرونده روابط را به شکل مستقیم دنبال می‌کنند و پیام من به ملت عراق این است که ما جزئی لاینفک هستیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *