جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

وعده ژاپن برای ابتکار عمل جدید در حل بحران غزه

وعده ژاپن برای ابتکار عمل جدید در حل بحران غزه

یوکو کامیکاوا وزیر امورخارجه ژاپن اعلام کرد کشورش ابتکار عمل را در تلاش های جهانی برای پرداختن به بحران انسانی در نوار غزه باتوجه به افزایش تنش ها میان اسرائیل و فلسطین بدست خواهد گرفت.این مقام سیاسی ژاپن با اشاره به ریاست در کارگروه پناهجویان جهانی در ژنو در اواسط ماه دسامبر سال جاری میلادی سایر کشورها را به حمایت از پناهجویان فلسطینی ترغیب کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از کیودو، یوکو کامیکاوا وزیر امور خارجه ژاپن در مصاحبه با خبرنگاران گفت که ژاپن فعالانه با کشورهای مربوطه برای تحقق ” راه حلی برای دو کشور ” و تاسیس فلسطینی مستقل و کمک به حل و فصل بلندمدت این مناقشه در تماس است.

وی با تاکید بر اینکه ژاپن می تواند گفتگوهایی میان اسرائیل، فلسطین و کشورهای خاورمیانه برگزار کند گفت: «هدف ما بهبود شرایط انسانی و کمک به کاهش تنش ها در کوتاه مدت و سوق دادن دو کشور به سوی به رسمیت شناختن راه حلی برای دو کشور در بلندمدت است. »

این مقام سیاسی ژاپن با اشاره به ریاست در کارگروه پناهجویان جهانی در ژنو در اواسط ماه دسامبر سال جاری میلادی سایر کشورها را به حمایت از پناهجویان فلسطینی ترغیب کرد.

یوکو کامیکاوا که طی دو دهه گذشته نخستین وزیر امورخارجه زن ژاپن است که در ماه سپتامبر به این مقام منصوب شد خاطر نشان کرد این موضوع مهمی است که زنان تقش های رهبری ایفا و از جنگ جلوگیری و برای بازسازی و ایجاد صلح در غزه وارد عمل شوند.

اوایل هفته گذشته وزیر امورخارجه ژاپن و همتایانش در گروه ۷ خواستار ” وقفه بشردوستانه ” شدند تا شهروندان غیرنظامی در غزه از این منطقه خارج شوند و کمک های بشردوستانه ارسال شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *