شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

اخبار داغ

پامپئو روسیه را عامل حملات سایبری در آمریکا دانست

پامپئو روسیه را عامل حملات سایبری در آمریکا دانست

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد، روسیه به شکلی “بسیار آشکار” پشت حمله سایبری اخیر علیه چندین آژانس دولتی آمریکاست که همچنین اهدافی را در سراسر جهان هدف قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: تلاش قابل توجهی برای استفاده از یک قطعه نرم‌افزاری برای جاسازی کد در داخل سیستم‌های دولت ایالات متحده وجود داشت. این اقدامی بسیار قابل توجه بود من فکر می‌کنم این موردی است که اکنون می‌توانیم کاملاً واضح بگوییم که این روس‌ها بودند که دست به این اقدام زدند.

مایکروسافت شامگاه پنجشنبه بیش از ۴۰ مشتری خود را که تحت تاثیر این نفوذ قرار گرفته‌اند، مطلع کرد. کارشناسان امنیتی می‌گویند که این حمله می‌تواند اجازه دسترسی نامحدود به سامانه‌های دولتی مهم و شبکه‌های برق و دیگر موارد را بدهد.

براساس اعلام مایکروسافت، حدود ۸۰ درصد از اهداف این حمله هکری در ایالات متحده قرار دارند و اهدافی در بلژیک، بریتانیا، کانادا، مکزیک، اسپانیا و امارات و سرزمین‌های اشغالی هم وجود داشتند. به گفته مایکروسافت، شمار و مکان‌های قربانیان رو به افزایش است.

در همین حال آژانس امنیت ملی آمریکا خواستار افزایش هوشیاری برای جلوگیری از دسترسی غیر قانونی به سیستم‌های مهم نظامی و غیرنظامی شد. به گفته تحلیلگران، این حملات خطراتی برای امنیت ملی از طریق نفوذ به سامانه‌های مهم دولتی در پی دارند.

مایک پامپئو دوشنبه گذشته هم به نقش مسکو اشاره کرده و گفته بود دولت روسیه بارها برای نفوذ به شبکه‌های دولت آمریکا تلاش کرده است. روسیه اما هرگونه ایفای نقش در این تحولات را رد می‌کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *