دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

کاهش آرای اردوگاه نتانیاهو / نتانیاهو بازهم به تنهایی نمی‌تواند کابینه تشکیل دهد

کاهش آرای اردوگاه نتانیاهو / نتانیاهو بازهم به تنهایی نمی‌تواند کابینه تشکیل دهد

 شمارش ۹۰ درصد از آرای انتخابات کنست (پارلمان) در سرزمین‌های اشغالی، بیانگر کاهش آرای اردوگاه بنیامین نتانیاهو است و حکایت از آن دارد که او بازهم نمی‌تواند به تنهایی کابینه تشکیل دهد. روزنامه “جروزالم پوست” چاپ سرزمین‌های اشغالی نیز در این باره نوشت که براساس  شمارش ۸۹ درصد از آراء انتخابات کنست، نتانیاهو نخواهد توانست برای هفتمین بار در سه دهه فعالیت سیاسی خود، به تنهایی کابینه را تشکیل دهد.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های صهیونیستی، نتایج اولیه شمارش ۹۰ درصد از آراء انتخابات کنست در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که ائتلاف راست‌گرایان به رهبری نتانیاهو به ۵۲ کرسی کاهش یافته است درحالی که احزاب مخالف، ۵۶ کرسی را به دست آورده‌اند.

بر اساس جدیدترین نتایج که سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل “مکان” منتشر کرد، با شمارش آرای ۹۰ درصد از حزب لیکود که رهبری آن را نتانیاهو برعهده دارد، ۳۰ کرسی کنست را به دست آورده است و حزب «یش عتید» ۱۸ کرسی و حزب فهرست مشترک (احزاب عرب) ۶ و “فهرست یکپارچه” نیز ۵ کرسی را کسب کرده‌اند.

این درحالی است که روزنامه “جروزالم پوست” چاپ سرزمین‌های اشغالی نیز در این باره نوشت که براساس  شمارش ۸۹ درصد از آراء انتخابات کنست، نتانیاهو نخواهد توانست برای هفتمین بار در سه دهه فعالیت سیاسی خود، به تنهایی کابینه را تشکیل دهد.

براساس گزارش این رسانه صهیونیستی، ائتلاف احزاب دست راستی اسرائیل شامل لیکود، شاس، اتحاد یهودیت توراتی و صهیونیسم دینی به رهبری نتانیاهو در کنار حزب «یامینا» به رهبری «نفتالی بنت» در مجموع ۵۹ کرسی کسب کرده است.

براساس نتایج صادر شده از کمیسیون انتخابات مرکزی رژیم صهیونیستی، حزب لیکود ۳۰ کرسی کنست را به دست آورده است و حزب «یش عتید» ۱۸ کرسی، حزب «شاس» ۹ کرسی، حزب «آبی و سفید» ۸ کرسی حزب «اتحاد یهودیت توراتی»، حزب «کارگر» و «یامینا» هر کدام هفت کرسی و حزب «اسرائیل خانه ما»، حزب فهرست مشترک احزاب عرب، حزب «صهیونیسم دینی» و حزب «تکفا حداشا» هر کدام ۶ کرسی، و حزب «میرتس» و فهرست یکپارچه هر کدام پنج کرسی را به دست آورده است.

انتخابات پارلمانی (کنست) در رژیم صهیونیستی از صبح روز سه شنبه به وقت فلسطین اشغالی آغاز شد.

این چهارمین بار طی دو سال اخیر است که در رژیم صهیونیستی انتخابات برگزار می شود. ائتلاف های شکننده احزاب حاکم مهمترین دلیل کوتاه شدن عمر کابینه های اخیر بوده است.

چنانچه هر یک از این دو حزب بتواند با احزاب همسو، ائتلاف اکثریت را تشکیل دهد، می تواند رهبری کابینه آینده را در دست داشته باشد.

پارلمان رژیم صهیونیستی ۱۲۰ کرسی دارد و ائتلاف حزبی که بتواند بیش از نیمی از کرسی ها را بدست آورد، شانس نخست تشکیل کابینه است.

بنیامین نتانیاهو طی ۱۲ سال گذشته نخست وزیر اسرائیل بوده است. انتخابات این دوره همچون دوره های اخیر، به نوعی تبدیل به همه پرسی برای سیاست های نتانیاهو تبدیل شده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *