پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / معرفی آداب و رسوم کشورهای همسایه در غرفه «ملل و زندگی»

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) /   معرفی آداب و رسوم کشورهای همسایه در غرفه «ملل و زندگی»

غرفه «ملل و زندگی» از سوی معاونت بین الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در نمایشگاه «بهار زندگی» با هدف معرفی فرهنگ اصیل و آشنایی مردم با آداب و رسوم کشورهای همسایه برپا شده و میزبان زائران نوروزی است.

به گزارش آستان نیوز، بخش نخست این غرفه مربوط به نمایش آثاری از فرهنگ و آداب‌ورسوم مشترک 50 کشور قاره آفریقا ازجمله پوشش سنتی در نیجریه، سنگال، مالی و …، صنایع‌دستی همچون کیف دست‌دوز و گردنبند دستبافت و … است.
همچنین در حاشیه این غرفه تصاویری  از شهدای نیجریه همچون فرزندان و همسر شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی؛ رهبر شیعیان نیجریه به نمایش گذاشته‌شده است.
بخش دیگر غرفه «ملل و زندگی» به معرفی آموزه‌های فرهنگی و غذایی‌های سنتی کشمیر پاکستان می‌پردازد و دورتادور این به غرفه لباس‌های سنتی تابستانه و زمستانه ، صنایع‌دستی و محصولات غذایی کشمیر ازجمله شربت‌های گیاهی و ادویه‌جات به چشم می‌خورد.
نمایش و معرفی صنایع‌دستی، خشکبار و غذاهای سنتی کشور افغانستان ازجمله قابلی، اشک، منتو، بولانی، کشیری هرات و … از دیگر بخش‌های فعال این غرفه است که برای آشنایی زائران بافرهنگ افغانستان به نمایش درآمده است.
گفتنی است؛ فعالیت ایستگاه بهار زندگی از ۲6 اسفند در دو نوبت 9 صبح الی 30/14 و عصر 16 الی21 آغازشده و تا ۱۲ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت از همین رو علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به ره باغ آیت‌الله واعظ طبسی(ره) در مجاورت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) مراجعه کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *