پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / افزایش 20 درصدی پیمان چغندرقند توسط شرکت قند تربت حیدریه در سال 99 ( عکس از مسعود نوذری )

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / افزایش 20 درصدی پیمان چغندرقند توسط شرکت قند تربت حیدریه در سال 99 ( عکس از مسعود نوذری )
مدیر عامل شرکت قند تربت حیدریه زیرمجموعه سازمان اقتصادی رضوی از افزایش 20 درصدی پیمان چغندرقند توسط این شرکت در سال 1399 خبر داد.

احسان اله اژدری در گفت و گویی بیان کرد: شرکت قند تربت حیدریه در سال 1398، حدود ۱۴۶ هزار تن چغندر را در قالب قرارداد با ۷۰۰ کشاورز دریافت کرده که محصول دریافت شده از شهرهای تربت حیدریه، تربت جام، فریمان، نیشابور، قاین، رشتخوار، زاوه و رباط سنگ بوده است.
وی ادامه داد: در صدد هستیم تا ضمن افزایش تعداد کشاورزان طرف قرارداد، تعامل مناسبتر با آن‌ها و افزایش سطح زیر کشت محصول توسط شرکت کشاورزی رضوی، چغندر قند بیشتری دریافت کنیم.
مدیر عامل شرکت قند تربت حیدریه با اشاره به مشوق‌های این شرکت برای ترغیب کشاورزان به منظور کشت چغندر قند تصریح کرد: تهيه و خريد بذر چغندر مقاوم خارجي و نیز نهاده‌هاي كشاورزي شامل كود، بذر و سم و در اختیار قرار دادن آن‌ها بین چغندرکاران، از جمله این مشوق‌ها به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: همچنین می‌توان تسويه حساب سريع با چغندر‌كاران، پرداخت كمك كرايه تشويقي به آن‌ها و نیز پرداخت مساعده به پيمان‌كاران براي خريد سامانه آبیاری تيپ، تعمير موتور چاه و هزينه‌هاي جانبي را نام برد.
اژدری افزود: علاوه بر این، خدمات مكانیزه چغندر قند شامل عمليات زراعي كاشت، داشت و برداشت به تمامی کشاورزان ارائه می‌شود.
وی تحويل نهاده‌هاي كشاورزي به صورت نسيه، پرداخت مساعده به کشاورزان، حمل نهاده‌هاي كشاورزي به مناطق دور‌دست و تحويل آن‌ها در محل و مزرعه براي جلوگيري از رفت و آمد كشاورزان به كارخانه را بخشی از خدمات کشاورزی عنوان کرد که شرکت قند تربت حیدریه به کشاورزان ارائه می‌کند.
اژدری دقت در تعیین عیار و جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان را از سیاست‌های جدی شرکت قند تربت حیدریه عنوان کرد.
وی درباره موفقیت‌های این شرکت در سال گذشته گفت: شرکت در سال 1398 موفق شد رتبه برتر در خصوص راندمان استحصال در سطح استان و کشور  را کسب کند.
مدیر عامل شرکت قند تربت حیدریه در پاسخ به این سوال که آیا برای سال آینده برنامه‌ای برای وارد کردن چغندر از سایر استان‌ها دارید یا تأکید صرفا بر تأمین چغندر از خود استان است؟ گفت: با توجه به منطقه‌بندی کشت چغندر  ضمن احترام به حریم سایر کارخانه‌ها در سال 1399 جذب چغندر قند از استان خراسان جنوبي و در صورت لزوم غرب كشور را در دستور کار خواهیم داشت.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *