جمعه 26 مرداد 1403 - Friday 16 August 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / برگزاری نخستین دوره آموزشی «حسنه ماندگار» در چهار محال وبختیاری

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / برگزاری نخستین دوره آموزشی «حسنه ماندگار» در چهار محال وبختیاری

نخستین دوره آموزشی حسنه ماندگار (دوره جوانی جمعیت) ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی با محوریت کانون‌های خدمت رضوی استان چهار محال وبختیاری در شهرکرد برگزار شد.در این مراسم 200 نفر از خادمیاران با مدارک لیسانس به بالا حضور داشتند که بعد از این دوره و آموزش‌های بعدی و کسب موفقیت در آزمون پایان دوره به عنوان سفیران جوانی جمعیت به شهرستان‌های استان گسیل می‌شوند.

به گزارش آستان نیوز از استان چهار محال وبختیاری، حجت الاسلام والمسلمین محمدابراهیم حجت پناه مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان در مراسمی که 21 خرداد 1403 در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان شهرکرد برگزار شد، گفت: امروز فرزندآوری یک بسیج همگانی را می‌طلبد دقیقآ همانند دوران جنگ، غفلت امروز از این امر خسران فردا را بدنبال دارد.
وی از شرکت کنندگان در این دوره خواست که با توجه به تجربیات بالای اساتید میهمان تحولی در استان توسط خادمیاران انجام بگیرد.
حجت الاسلام دکتر گورزی، نویسنده کتاب و دبیر کتاب سال خانواده و جمعیت کشور نیز در این مراسم گفت: جوامع غربی وقتی نتوانستند بحران جمعیتی خود را حل کنند آن را به جوامع رقیب انتقال دادند و تحت فشارهای بین المللی ایران را متعهد به کنترل جمعیت و کاهش نرخ باروری کردند.
وی در ادامه اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری ما را به یک بحران جمعیتی روبرو ساخته‌اند و ما می‌بایست با این معضل مبارزه کنیم.
از دیگر اساتید این دوره حجت الاسلام شاه جعفری نویسنده و فعال کشوری حوزه جمعیت بود که به ذکر اهمیت جان انسان از نگاه قرآن پرداخت و گفت: آیه 132 سوره مائده بیانگر اهمیت جان انسان در قرآن کریم است و تشکیل نطفه آغاز زندگی انسان است.
وی در ادامه گفت: سقط جنین به حکم اسلام حرام است مگر در صورتی که عسر و حرج باشد.
سیده فاطمه حسینی معاون اجتماعی کانون‌های خدمت رضوی استان نیز ابراز داشت: در این مراسم 200 نفر از خادمیاران با مدارک لیسانس به بالا حضور داشتند که بعد از این دوره و آموزش‌های بعدی و کسب موفقیت در آزمون پایان دوره به عنوان سفیران جوانی جمعیت به شهرستان‌های استان گسیل می‌شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *