دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / 700 محصول هنری با برند «مهر» با محوریت مکتب هنری رضوی

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / 700 محصول هنری با برند «مهر» با محوریت مکتب هنری رضوی

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از طراحی 700 محصول هنری رضوی با برند «مهر» در ذیل فعالیت این مؤسسه با محوریت مکتب هنری رضوی خبر داد.

امیرمهدی حکیمی در چهارمین نمایشگاه تخصصی «توسعه کسب و کار و فرانچایز» که بعدازظهر چهارشنبه 10 آبان ماه با حضور محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مشهد افتتاح شد، در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: برند مهر، یکی از اجزای پروژه مکتب هنر رضوی است که در مؤسسه پیگیری می‌شود. مکتب هنر رضوی نیز درصدد امتداد اجتماعی زیارت در زیست انسان معاصر و با بهره بردن از زبان هنر است.
وی گفت: آنچه که در این مؤسسه دنبال می‌شود، تولید محصولاتی در حوزه سوغات زیارت است که انسان‌ها را به حضرت رضا(ع) و مفاهیم زیارت وصل کند چنان‌که شعار برند مهر نیز امتداد زیارت تا خانه‌های مردم است. در واقع امیدواریم روزی فرا برسد که سوغات مشهد محصولاتی باشد که افراد را به یاد حضرت رضا(ع) می‌اندازد.
حکیمی تصریح کرد: سوغات اصلی شهرهای بزرگ نیز نشان و المان خاص آن شهرها است، در این میان شهر مقدس مشهد دارای مفهوم بی‌نظیر بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) است. از این رو تمام تلاش ما بر این است تا از ظرفیت‌های موجود در جهت تحقق این امر استفاده شود.
مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی افزود: به همت بخش بازرگانی مؤسسه بخشی از این اتفاق رقم خورده است تا جایی که بیش از 700 محصول مرتبط با آرایه‌ها و مفاهیم رضوی منتسب به حرم مطهر حضرت رضا(ع) در مؤسسه طراحی شده است. برخی از این محصولات نیز تجاری‌سازی شده و در بازار به مردم عرضه شده است.
آغاز پروژه صنایع دستی رضوی
حکیمی گفت: همچنین این مؤسسه اقدام جدی در حوزه صنایع دستی ایران با عنوان «صنایع دستی رضوی» در جای جای کشور همچون استان‌های سمنان، اصفهان و خراسان رضوی آغاز کرده است.
وی بیان کرد: امیدوارم فعالیت‌ها در حوزه برند مهر در سال‌های آینده بتواند به تولید بخش عمده‌ای از سوغات زیارت و محصولات کاربردی در زندگی مردم که برآمده از گنجینه بی‌مانند و بی‌نظیر هنری حرم مطهر رضوی است، منتهی شود تا جایی که این مجموعه محصولات بتواند افراد را در هر نقطه از این کره خاکی به حضرت رضا(ع) متصل کند و آنان را به یاد این امام بزرگوار بیندازد.
شایان ذکر است، چهارمین نمایشگاه تخصصی توسعه کسب و کار و فرانچایز تا 13 آبان ماه از ساعت 16 تا 21 در سالن عطار نمایشگاه بین‌المللی مشهد پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *