یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

وزارت بهداشت فلسطین: نگران تکرار فاجعه بیمارستان المعمدانی هستیم

وزارت بهداشت فلسطین: نگران تکرار فاجعه بیمارستان المعمدانی هستیم

 «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه هشدار داد و از بمباران مراکز بهداشتی و درمانی منطقه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، وی در ادامه هشدار خود گفت: دشمن صهیونیستی مصمم به نابودی مراکز پزشکی و درمانی است و نگران تکرار کشتار بیمارستان المعمدانی هستیم.

وی افزود: بیمارستان شفا شریان اصلی نظام سلامت در غزه است و حدود ۶۰ هزار انسان آواره و بی‌سرپناه در آنجا حضور دارند و ما نگران بمباران آن هستیم.

رژیم صهیونیستی در یک اقدام غیر انسانی تهدید کرد که بیمارستان القدس وابسته به هلال احمر فلسطین در محله تل الهوا در جنوب غرب غزه را بمباران خواهد کرد.

«بشار مراد» مدیر بیمارستان القدس در این باره گفت: تهدیدات شدیدی را از طرف اشغالگران مبنی بر ضرورت تخلیه فوری بیمارستان با هدف بمباران آن توسط آنها دریافت کرده ایم.

بیش از ۴۰۰ بیمار و زخمی تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه و کادر پزشکی و درمانی و همچنین حدود ۱۲ هزار آواره غیر نظامی در بیمارستان القدس به عنوان یک مکان امن در آن به سر می برند.

بر اثر تجاوز مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه از مجموع ۳۵ بیمارستان این منطقه یا فقدان سوخت برای تأمین انرژی، ۱۵ بیمارستان از کار افتاده اند.

بیمارستان های غزه، روزانه توسط رژیم صهیونیستی برای تخلیه تهدید و تحت فشار قرار می گیرند. از سوی دیگر شماری از بیمارستان ها یا اطراف آنها به صورت عمدی توسط این رژیم بمباران شده اند. این در حالی است که هزاران فلسطینی آواره بر اثر بمباران های اسرائیل، به دلیل فقدان سرپناه، به مراکز درمانی به عنوان اماکن امن در مقابل بمباران ها و حملات توپخانه ای صهیونیست ها، پناه می برند. با این وجود رژیم صهیونیستی در روز ۱۷ اکتبر جاری بیمارستان المعمدانی در محله الزیتون شهر غزه را بمباران کرد که منجر به شهادت چند صد فلسطینی بی گناه شد.

یک مسئول هلال احمر فلسطین درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن بیمارستان القدس گفت: در صورت عدم دخالت و اقدام سازمان های بین المللی، ما با یک فاجعه روبرو خواهیم بود و تهدیدات این رژیم مبنی بر بمباران بیمارستان القدس برخلاف قوانین بین المللی است.

وی افزود: از صبح روز یکشنبه، اطراف بیمارستان القدس، بارها بمباران و منطقه اطراف آن به طور کامل ویران شده است.

رژیم صهیونیستی ۲۵ مهرماه و برای جلوگیری از شکست مفتضحانه خود در مقابل نیروهای مقاومت بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کرد که در جریان آن بیش از ۵۰۰ تن شهید شدند.

بیمارستان معمدانی یا “الاهلی العربی” یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های نوار غزه بود که در محله الزیتون در جنوب شهر غزه واقع شده بود.

این بیمارستان متعلق به کلیسای المعمدانی (تعمیددهنده یا باپتیست) در فلسطین و از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های فلسطین بود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *