جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

پس از وقفه‌ای کوتاه، تردد زائران در مرز رسمی خسروی از سر گرفته شد

پس از وقفه‌ای کوتاه، تردد زائران در مرز رسمی خسروی از سر گرفته شد

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: مرز خسروی در حال حاضر باز است و زائران با نظم خاصی در حال خروج از مرز هستند.

به گزارش فارس از کرمانشاه، مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهرستان قصرشیرین این روزها با امکانات و زیرساخت‌های مناسب پذیرای خیل عظیم زائران حسینی است.

مردم به جای اتوبوس بین شهری می‌توانند خود را با خودرو شخصی به مرز برسانند؛ ۱۰ پارکینگ به مساحت ۵۱ هکتار برای جانمایی ۵۱ هزار خودرو در نظر گرفته شده است.

۵۸ گیت ورود و خروج در این پایانه بین‌المللی گذرنامه زائران را کنترل می‌کنند، از صبح امروز شاهد رشد فزاینده زائران از مرز خسروی به سمت عتبات عالیات بودیم که به دلیل مشکلات فنی در طرف عراقی ظهر مرز برای چند ساعت مرز خسروی بر روی زائران بسته و سبب ازدحامی در مرز شد.

آنگونه که بهمن امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه می‌گوید، امروز جمعیت قابل‌توجه و فراتر از انتظاری از زائران اربعین حسینی به پایانه بین‌المللی خسروی مراجعه کردند به‌طوری‌که روز سه‌شنبه نسبت‌به روز دوشنبه شاهد رشد ۴۰۰ درصدی مراجعه زائران بودیم و امروز نیز نسبت‌به روز گذشته شاهد مراجعه دست کم ۲ برابری زائران هستیم.

امیری‌مقدم ادامه داد: مراجعه قابل توجه و فراتر از انتظار زائران به مرز خسروی و مشکل ناکافی بودن امکانات طرف عراقی، تا عصر امروز سبب ازدحام و کندی تردد شده بود، اما با پیگیری‌های میدانی صورت گرفته، هم اکنون عبور زائران از مرز دوباره به جریان افتاده است.

محمد حیدری سرپرست فرمانداری قصرشیرین در این رابطه به خبرنگار فارس، گفت: مرز خسروی در حال حاضر (ساعت ۱۹ روز چهارشنبه شانزدهم شهریورماه) باز است و زائران در حال خروج هستند.

وی ساعت تردد در مرز خسروی ۶ صبح تا ۱۸ اعلام کرد و افزود: امروز استثنا به دلیل بسته شدن مرز، با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی استاندار و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد مرز در این ساعت تا خروج زوار باقی‌مانده، باز است.

وی اظهار کرد: از صبح تاکنون بیش از ۳۱ هزار زائر از مرز خارج شده و الان هم حدود ۲ هزار نفری در مرز حضور دارند که ان‌شاءالله با راهی کردن این تعداد به عتبات عالیات، آمار خروجی به بیش از ۳۳ هزار نفر خواهد رسید.

حیدری گفت: خدمات‌رسانی به زائران شامل توزیع آب معدنی و تغذیه به خوبی در حال انجام است و تردد زائران هم با نظم خاصی در حال انجام است.

وی در پایان، متذکر شد: امروز مرز خسروی استثنا در این ساعت باز است از زائران می‌خواهیم در زمان اعلام شده برای تردد به این مرز مراجعه کنند.

انتهای پیام/پ

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *