شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

گفتگوی رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس ” با پیر غلام اهل بیت ( ع ) حاج آقا محمود بخت ( شیخ محمود ) از ستایشگران و مادحین پیشکسوت تهران بزرگ

گفتگوی رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس ” با پیر غلام اهل بیت ( ع ) حاج آقا محمود بخت ( شیخ محمود ) از ستایشگران و مادحین پیشکسوت تهران بزرگ

در روزگاری که دشمنان بدنبال ترویج اسلام انگلیسی هستند بدیهی است مروّجان اسلام ناب محمّدی ( ص ) باید با توانمند نمودن خود از معلومات دینی گزگ به دست دشمنان نداده و در مراسمات از ترویج دروغ های دشمن شاد کن پرهیز نمایند.

 

 

رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس “ ( دارای مجوز انتشار 3 زبانه فارسی _ عربی و انگلیسی ، مفتخر به انتشار بیش از 36هزار مقاله ، یادداشت ، گزارش و … ، ملی و بین المللی ) .

 

 

 

 

 

 

به گزارش گروه فرهنگ و معارف اسلامی ، مهندس امیر محمّد پارسا خبرنگار دفتر تهران این رسانه به مناسبت فرا رسیدن محرّم یک هزار و چهار صد و چهل و چهار ه. ق و به پاس تکریم پیرغلامان اهل بیت ( ع ) ، گفتگویی را با ستایشگر آل الله ( ع ) حاج آقا محمّود بخت ( شیخ محمود ) مدیریت محترم هیئت مکتب الصّادق ( ع ) متوسلین به حضرت علی اصغر علیه السلام { تاسیس 1352 ( ه . ش ) } از ذاکران و مدّاحان پیشکسوت و برجسته پایتخت ایران اسلامی ترتیب داده که به شرح ذیل منتشر می گردد.

 

 

* رواپرس : لطفا” ضمن معرفی ، نحوه ی ورود خویش به عرصه ستایشگری اهل بیت ( ع ) را بیان فرمایید :

با سلام خدمت همه عزیزان و تقدیم سلام و عرض ارادت محضر آقا امام زمان ( عج ) و رهبر عزیز و درود بر شهدا و امام ( ره ) و دو یادگار گرامی ایشان و عرض خوش آمد خدمت شما خادمان فرهنگی و رسانه ای این انقلاب معظّم اسلامی ، بنده محمود بخت متولد 1337 تهران خیابان صاحب جمع هستم که در خانواده ای مذهبی متولّد و با اشتیاق فراوان از سن 17 سالگی با شرکت در هیئات و خواندن دعای خاص ( زیارت عاشورا و توسّل ) مشق عشق را آغاز ، در ادامه نیز با شرکت در کلاس های اساتید همچون حاج غلامرضا سازگار و حاج علی انسانی و حاج محمّد نوروزی لباس نوکری را انتخاب و تن پوش نمودم.

 

 

 

حاج آقا محمود بخت ( شیخ محمود ) و فرزندش 

خادم الرّضا ( ع ) کربلایی رضا بخت

 

 

 

 

همزمان با شروع فعالیّت های مذهبی بنده از آن تاریخ تاکنون از اعضای ثابت و پر قرص هیئت مکتب الصّادق ( ع ) می باشم و با افتخار اعلام می نمایم که بخش اعظم آموخته های دینی ام علاوه بر اساتید یاد شده ام حاصل شرکت در این هیئت و همراهی با وعّاظ و مادحین ارزشمند این هیئت بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

*رواپرس ” : قطعا” حضرتعالی به عنوان پیشکسوت این عرصه به اهمیّت امر آموزش اصولی به جدید الورودها واقف هستید و علی القاعده نیز در این راه تلاش هایی داشته اید در این مورد توضیح می فرمایید :

بنده بر اساس تفکّرات شخصی و سیاست های هیئت مکتب الصّادق ( ع ) همواره تلاش نموده ام که در حدّ توان نسبت به انجام این مهم اقدام نمایم ، وجود عزیزانی همچون حاج آقا مهدی آرونی ، حاج آقا مهدی قوام ، آقایان سیّد محمّد رضوی زاد ، محمّد بخت و محمّد رضا مخلص همچنین ذاکر نونهال هیئت آقای محمّد صداری کربلایی حسن مویّد این مطلب و ادّعاست.

 

 

 

 

 

 

* رواپرس ” : به نظر جنابعالی تفاوت سبک های قدیم و جدید مدّاحی در چیست ؟ پیشنهاد خود را در جهت هر ارتقاء کیفی برنامه های ذاکرین و بهره مندی بیش از پیش مستمعین بیان می فرمایید :

اظهر من الشّمس است در مداحی و مدیحه سرایی های قدیم انتخاب شعر توسط پیر غلامهای قدیم نه تنها ارزش والایی داشت بلکه وزن اصطلاحا” مغز و شعور اشعار بر شور آن می چربید ، بیان این مطلب به معنای آن نیست که در آن زمان شور حسینی ( ع ) عزاداری ها نسبت به امروز کم بوده است خیر مسئله این است که امروز متاسفانه بخشی از ذاکرین و مادحین در انتخاب اشعار دقّت عمل و توجّه ویژه را مبذول نمی نمایند .

چه بخواهیم و چه نخواهیم امروزه روز در اولویت بندی های ذهنی آنان چربش شور مجلس بر سایر موارد مقدّم است ، بنده اعتقاد دارم نباید به بهانه ی گرفتن مجلس توسّل به حربه های غیر شرعی مانند قرائت دروغ و … ، که هیچ پایه و اساس مستندی ندارند متوسّل شده و به غلط استفاده از آنان را مجاز بدانیم ؛ شرط اوّل برگزاری یک برنامه ی مداحی و اخلاقی مبتنی بر اشراف و اطلاع داشتن از مطالب مقاتلی است که مورد تایید علمای بی بدیل تشیّع است ؛ هرچه دانایی یک ذاکر بالاتر باشد طبیعی است توانمندی اش در اجرای مراسم مورد مرضیّ  اهل بیت ( ع ) بیشتر.

در روزگاری که دشمنان بدنبال ترویج اسلام انگلیسی هستند بدیهی است مروّجان اسلام ناب محمّدی باید با توانمند نمودن خود از معلومات دینی گزگ به دست دشمنان نداده و در مراسمات از ترویج دروغ های دشمن شاد کن پرهیز نمایند.

در یک کلام و به عنوان پیشنهاد به مادحین و ذاکرین تاکید می کنم که در تمامی مراسم ها حضور کامل اهل بیت ( ع ) را قطعی بدانند و احترام به ائمه اطهار ( ع ) در زمان اجرای برنامه را از اهمّ واجبات ؛ چرا که در این صورت طبیعی است طول برگزاری و نحوه ی اداره ی مجلس را مقدّم بر عرض آن مراسم که همانا پاسداشت حرمت اهل بیت ( ع ) است مقدّم نخواهند دانست.

انتهای پیام

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *