یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

روایتی زنانه از روزهای سخت مقاومت

روایتی زنانه از روزهای سخت مقاومت

جنگ، ۳۳ روز طول می کشد و زن تمام این روزها را در روستای خود می ماند، از پشت پنجره های خانه، زیر باران گلوله ها، همراه با صدای خش خش شنی های تانک و طنین مرگبار جنگنده های بی رحم، می ماند تا راوی روایتی غریب باشد …

کتاب «آخرین روز‌های جنگ» که روایتی زنانه دارد و قرار است خاطرات واقعی زنی از قلب جنگ 33 روزه اسرائیل و حزب الله را به تصویر بکشد، به زودی منتشر می‌شود.

روایتی زنانه از ماجرای حماسه و مقاومت

جنگ اسرائیل با حزب الله، ۳۳ روز طول می کشد و زن تمام این روزها را در روستای خود می ماند، چرا که همسری مهربان است و مادری دلسوز. از پشت پنجره خانه جنگ را دنبال می کند، زیر باران گلوله ها، همراه با صدای خش خش شنی های تانک و طنین مرگبار جنگنده های بی رحم. زن می ماند تا راوی روایتی غریب باشد …

«آخرین روز جنگ»، حکایت روزهای زندگی بانویی مقاوم  است. روایتی زنانه که خاطراتی واقعی از قلب جنگ۳۳ روزه اسرائیل و حزب الله است. گاهی مقاومت و پایداری جزئی از زندگی عادی ملتی می شود که در وسط میدان جنگ زندگی می‌کنند، در صورتی که همان اتفاق از نگاه نویسنده‌ای بیرون از این ماجرا یک حماسه است؛حماسه ای که می تواند آفریننده اثری بزرگ باشد.

تا کنون داستان‌های موجود از این واقعه بزرگ تاریخ حماسه، بیشتر بر شرح مقاومت و قهرمانی با نگاهی مردانه تمرکز داشته است و شاید به این جنگ از نگاه زنانه کمتر پرداخته شده باشد. اما در این کتاب قرار است از سرگذشت یک بانو بشنویم. خاطراتی که به ما کمک می‌کند در شرایطی که بیشتر شناخت ما از این جنگ حاصل تحلیل و پژوهش های سیاسی و علمی است، با جزئیات زندگی مردم عادی هم در جریان مقاومت آشنا شویم.

«آخرین روزهای جنگ»، به قلم «رقیه کریمی» به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر می شود.

پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *