شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نخستین شرط مسلمان صبر و حوصله است

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نخستین شرط مسلمان صبر و حوصله است

 

امام جمعه کرمان گفت: نخستین شرط مسلمان تمام عیار و کسی که می‌خواهد در خط نبوت و امامت حرکت کند صبر و حوصله‌ای است که با آن جهل جاهلان را خنثی کند.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در ویژه برنامه شب شهادت امام رضا(ع)، با اشاره به مناسبت‌های حزن‌انگیز ایام پایانی ماه صفر، این مناسبت‌ها را تداعی‌گر بخش قابل توجهی از تاریخ اسلام در ذهن‌ها و فکرها دانست و گفت: تلاقی مناسبت‌های روزهای آخر ماه صفر، کار را بر هر گوینده و سخنوری برای ادای حق مطلب سخت می‌کند.
وی ادامه داد: وقتی از پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و ائمه اطهار (ع) سخن به میان می‌آید، باید به آنچه اسلام را بوجود آورد و فرهنگ و منشی که اسلام و به دنبال آن پیامبر(ص) و ائمه(ع) مدیریت کردند، توجه کنیم.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه هر امام در دوره امامت خود چند مأموریت خاص را همزمان مدیریت می‌کردند، گفت: یکی از مأموریت‌های امامت آن روز این بود که به جامعه اسلامی فهمانده شود، حاکمان امروز بیت المال مسلمین را غصب می کنند و باید برای مردم روشن می‌کردند اگر می‌خواهید دیانت، اخلاق و معنویت حفظ شود خانواده حقیقی که نماینده حقیقی پیامبر(ص) و اسلام ناب است، کیست؟ و باید از چه کسی در دین خود سوال کنید و این کار ساده‌ای نبود.
وی خاطرنشان کرد: هر امام به طور خاص مأموریت داشت به خوبی برای مردم تببین کند که هر گاه فرصتی پیش آمد و جامعه اسلامی مهیا و به اندازه کافی افراد آگاه در اقصی نقاط آن آماده قیام باشد قطعاً قیامی اتفاق خواهد افتاد.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: تمام امامزادگان در سراسر ایران مُبلغانی هستند که باید این 4 مأموریت را انجام می دادند؛ افرادی آگاه، آزاده، جهادی و شجاع که عمدتاً از خانواده موسی بن جعفر(ع) مأموریت داشتند در حکومت طاغوتی آن روز، این مأموریت را از طرف امام معصوم(ع) به جامعه اسلامی انتقال دهند و در روستاها و قصبات پخش می‌شدند و اکثریت شهید شدند.
شاه کلید رفع اکثر اختلافات صبر و متانت
وی با شرحی کوتاه از حدیث نبوی بیان کرد و گفت: پیامبر فرمودند:«سه خصوصیت اگر در کسی نباشد از ما نیست، در خط خدای متعال حرکت نمی کند و در خط اهل بیت و نبوت هم نیست».
امام جمعه کرمان با استناد به این حدیث ادامه داد: اولین شرط مسلمان تمام عیار و کسی که می‌خواهد در خط نبوت و امامت حرکت کند، صبر و حوصله‌ای است که با آن بتواند جهل جاهلان زمان خود را خنثی کند زیرا با زور، شمشیر و جنجال که نمی‌شود جهل جاهل را خنثی کرد از این رو باید هر یک از ما به خویش مراجعه کند و ببیند در حوادث شخصی و اجتماعی چقدر متانت و گذشت و ایثار دارد زیرا شاه کلید رفع اکثر اختلافات صبر و متانت است.
وی ادامه داد: دومین شرط مسلمان، اخلاق نیکو است که به وسیله آن در میان مردم زندگی می کنیم و سومین ویژگی ورع و تقوایی است.
نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه محبت نسبت به اهل بیت(ع) باید در تمام روحیه و رویه ما تأثیر بگذارد، خاطرنشان کرد: آنچه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را خیلی بزرگ کرد بخش انسانیت اوست و افتخار او نوکری و خادمی امام رضا(ع) بود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *