یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

افتخارآفرینی دانش‌آموزان ایرانی با کسب ۱۴ مدال در رویداد جهانی اندونزی

افتخارآفرینی دانش‌آموزان ایرانی با کسب ۱۴ مدال در رویداد جهانی اندونزی

 دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا با اشاره به دستیابی ایران به ۱۴ مدال رنگارنگ از مسابقات علوم و اختراعات جهانی ISIF۲۰۲۳ که به میزبانی کشور اندونزی برگزار شد، گفت: دانش‌آموزان ایرانی در این مسابقات موفق به کسب یک مدال طلا، سه مدال نقره و ۱۰ مدال برنز شدند.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه دائمی جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا، مهدی رشیدی جهان درباره مسابقات علوم و اختراعات جهانی ISIF۲۰۲۳ که به میزبانی کشور اندونزی در تاریخ ۷ تا ۱۱ نوامبر (۱۶ تا ۲۰ آبان) برگزار شد، اظهار داشت: در این دوره از مسابقات که حضور ۸۶۰ تیم از ۲۱ کشور را همراه داشت، تیم ایران در مجموع صاحب ۱۴ مدال رنگارنگ شد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان ایرانی در ۲ بخش حضوری و غیرحضوری از برگزیدگان جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا به مسابقات علوم و اختراعات جهانی ISIF۲۰۲۳ اندونزی اعزام شدند که دانش‌آموزان ایرانی یک مدال طلا، سه مدال نقره و ۱۰ مدال برنز کسب کردند.

رشیدی جهان افزود: تیم‌های حضوری ایران متشکل از ایلیا رضا زاده و پادرا قزوینیان در رشته فنی و مهندسی صاحب مدال طلا و امیر حسین منافی در رشته شیمی نانو مدال نقره را تصاحب کردند.

وی افزود: در بخش غیرحضوری تیم‌های ایران به نمایندگی عرشیا جنت مکان و سیاوش بهشتی صاحب ۲ مدال نقره و ۱۰ مدال برنز این رقابت ها را تیم های ایرانی به نمایندگی محمدعماد مرادی، ارسس افشار، ونداد رزمی،کیان کرباسچی، امیرعلی مزروعی سبدانی، مهسا ذوالقدری، باربد رنده‌زاده، محمدبهراد قاسمی، نفس اسماعیل‌زاده افشار، سیدمحمد سامیار ساری در رشته‌های رشته‌های فنی – مهندسی، شیمی نانو، فیزیک، زیست فناوری و علوم اجتماعی به دست آوردند.

رشیدی گفت: در حاشیه مسابقات علوم و اختراعات جهانی ISIF۲۰۲۳ اندونزی از طرف جشنواره بین‌المللی ابن‌سینا جوایز ویژه‌ای به پنج تیم برتر از مالزی، اندونزی،رومانی و قزاقستان اهدا شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *