شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

روایت و بازخوانی رسانه رسمی و بین المللی ” رواپرس ” از دیدگاه محققّان ، مقام های سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی خارجی و داخلی نسبت به رهبر معظّم انقلاب اسلامی ( بخش نخست )

روایت و بازخوانی رسانه رسمی و بین المللی ” رواپرس ” از دیدگاه محققّان ، مقام های سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی خارجی و داخلی نسبت به رهبر معظّم انقلاب اسلامی ( بخش نخست )

 

سيّد حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان :

* ما مي دانيم كه اين رهبر در ميان امت و حتي در ايران چقدر مظلوم است حتي در بارزترين و روشن‌ترين بعد در شخصيت ايشان يعني بعد رهبري و سیاسی ايشان مظلوم است ، شما در برابر شخصيتي قرار داري كه دشمنان او را محاصره كرده اند و دوستان نيز حق او را آنگونه كه بايد ادا نمي‌كنند .

 

 

رسانه رسمی و بین المللی ” رواپرس “ ( دارای مجوز انتشار 3 زبانه فارسی _ عربی و انگلیسی ) ؛

 

 

بدون مقدّمه ؛

الف ) پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم:

مَن تَظاهَرَت نِعَمُ اللهِ عَلَیهِ فَلیُكثِرِالشُّكرَ ؛ كسی كه نعمت‌های خدا را برخود مستدام می‌بیند باید كه بسیار شكور و سپاسگذار باشد (الشهاب فی‌الحِكَم و الآداب، ص ٤٩).

ب ) امام حسن مجتبی(ع):

تُجَهَلُ النِّعمُ ما اَقامَت فَاِذا وَلَّتْ عُرِفَت ؛ نعمت تا زمانی كه در دسترس و پابرجاست قدر آن نشناخته است، همین كه از دست رفت، قدر آن (تازه) شناخته می‌شود (بحار، ج ٧٨، ص ١١٥)

پ ) امام رضا(علیه‌السلام):

اَحسِنوا جِوارَ النِّعَمِ فَاِنّها وَحشِیَّةٌ! ما نَأَتْ عَنِ قَومٍ فَعادَتْ اِلَیهِم ؛ وقتی نعمتی به شما رسید قدر آن را كاملاً بدانید كه نعمت گریزپا است ، وقتی از دست رفت دیگر بازنمی‌گردد (مُسندالامام‌الرضاعلیه‌السلام، ج ١، ص ٢٨٦).

ضمن عرض تسلیت ایّام رحلت حضرت نبیّ ( ص ) مّکرّم اسلام و شهادت حضرات نور امام حسن ( ع ) و امام رضا ( ع ) بر آنم انشالله به حول و قوّه ی الهی و با عنایت به پندهای نهفته در سخنان شیرین حضرات معصومین مندرج در مطلع کلام نیز به بهانه ی بخشی از فرمایشات ( گذشته ) شیوا و عبرت انگیز سیّد مقاومت « آقا سیّد حسن نصرالله » در مورد خصوصیّات مقام عظمای ولایت آنجا که می فرماید « ما مي دانيم كه اين رهبر در ميان امت و حتي در ايران چقدر مظلوم است حتي در بارزترين و روشن‌ترين بّعد در شخصيت ايشان يعني بّعد رهبري و سیاسی ايشان مظلوم است ، شما در برابر شخصيتي قرار داري كه دشمنان او را محاصره كرده اند و دوستان نيز حق او را آنگونه كه بايد ادا نمي‌كنند » را دست مایه تورّق ، جمع آوری و انتشار آراء و دیدگاه های مقام های عالی رتبه سیاسی ، اجتماعی ملّی ، بین المللی و تحلیلگران نیز محقّقان در خصوص معظّم له نمایم.

به هر نحو امیدوارم درج تذکّر بجا و دلسوزانه سیّد عزیز مقاومت در خصوص آنچه شرح آن گذشت و بر بخش بسیار ناچیز و صدها هزاران بار البته اندک دوستان ناآگاه که در تقابل با خیل گسترده و فراوان کثیر مریدان و شیفتگان « حضرت آقا » محلی از اعراب ندارند دلالت دارد مثمر ثمر بوده ، افراد مذکور با کمی تدبّر بر آنچه اغیار چه بسا نامحرم از صلابت وجودش انگشت حیرت به دهان گزیده و در حسرت داشتن چون اویی آرزو به دل مانده اند درس گرفته ؛ قدردان که آری ؛ مطیع و عامل بی چون و چرای منویّات کارگشای آن بزرگوار گردند.

فرجام سخن نیز اینجانب ضمن آرزوی سلامتی کامل و طول عمر معظّم له یادآور می شوم به جهت رعایت اصول حرفه ای اختصار و حوصله ی مخاطب عام ؛ نقطه نظرات مقام های سیاسی ، اجتماعی ، بین المللی در خصوص موارد یاد شده در این بخش و به فضل خدا طرح دیدگاه های سایر شخصیّت ها در بخش های بعدی تقدیم علاقه مندان خواهد شد.

در كشور عشق مقتدا خامنه ايست
فرماندهي كل قوا خامنه ايست
ديروز اگر عزيز مصر يوسف بود
امروز عزيز دل ما خامنه ايست

***

جامعه شناس و عضو پیوسته انجمن جامعه شناسی ایران

کارشناس خبر از دانشکده صدا و سیما ، صاحب امتیاز رسانه رسمی و بین المللی ” رواپرس “

پژوهشگر و تحلیلگر مسائل منطقه آمریکای لاتین 

رضا عرب

سيّد حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان :

*ما با شخصيتي عظيم و استثنايي روبه‌رو هستيم كه بسياري در ميان امت چيزي درباره او نمي‌دانند و كمتر كسي با اين شخصيت آگاه هستند ، ما مي دانيم كه اين رهبر در ميان امت و حتي در ايران چقدر مظلوم است حتي در بارزترين و روشن‌ترين بعد در شخصيت ايشان يعني بعد رهبري و سیاسی ايشان مظلوم است ، شما در برابر شخصيتي قرار داري كه دشمنان او را محاصره كرده اند و دوستان نيز حق او را آنگونه كه بايد ادا نمي‌كنند .

سيد حسن نصرالله در مورد بوسيدن دست رهبري گفت:

*من با بوسيدن دست حضرت آيت الله خامنه اي خواستم به همه بگويم شما كه مرا مرد سال جهان عرب مي دانيد اين را نيز بدانيد كه رهبر من حضرت آيت الله خامنه اي است و من افتخار مي كنم كه شاگرد ايشان هستم.

 

 

 

کوفی عنان دبیر کل اسبق سازمان ملل متحد ؛

کوفی عنان که مقام دبیر کلی سازمان ملل را به عهده داشت افتخار رهبری مقام معظم رهبری را نه فقط مختص ایرانی ها بلکه کل مسلمانان دانسته و می گوید :

* با اینکه اهل غنا هستم درباره کشور خود به اندازه ایشان اطلاع ندارم…  .

* ایرانی ها و مسلمانان باید افتخار کنند که چنین رهبری دارند ای کاش ایشان دبیر کل سازمان ملل بودند .

* من با شخصیت های مختلفی از جمله ژاک شیراک و هلموت­ کهل دیدار داشته­ ام که به شدت تحت تاثیر قرار گرفته ام ولی در ملاقات با ا یشان احساس کردم هنوز کسی را مثل ایشان ندیده­ ام ، شخصیت معنوی ایشان چنان مرا تحت تاثیر قرار داد که پیش خودم فکر کردم چرا شخصیتی مثل من باید دبیرکل سازمان ملل باشد پس از این دیدار شخصیت هایی که مرا جذب کرده بودند همه را به فراموشی سپردم.

* همیشه معتقد بودم شخصیت های معنوی و عرفانی از مسایل سیاسی اطلاعی ندارند ولی در دیدار اخیرم ایشان را در اوج قداست ، شخصیتی سیاسی دیدم که آنچه از سیاسیون بزرگ در ذهنم بود همه را پاک کردم.

 

 

 

 

خاویرپرز دکوئیار دبیر کل اسبق سازمان ملل متحد :

دکتر علی اکبر بشارتی ، وزیر اسبق کشور در مورد ملاقات خاویرپرز دکوئیار با مقام معظم رهبری می گوید:

بعداز صدور قطعنامه 598 سازمان ملل از سوی کشورهای قدرتمند دنیا بر ایران فشارهای زیادی وارد می شد تا آن را بپذیریم ، در همان ایام خاویر پرزدکوئیار دبیر کل وقت سازمان ملل متحد، برای رایزنی های لازم به ایران آمد و با حضرت آیت­ الله خامنه ای که آن زمان رییس جمهور بودند ملاقات کرد ،  پس ازملاقات دکوئیار به من گفت:

*رییس جمهور شما از کدام دانشگاه علوم سیاسی فارغ التحصیل شده است؟ گفتم: چطور؟ گفت: من از چند دانشگاه معتبر دنیا مدرک دکترای علوم سیاسی دارم و بیش از سی ­سال است که کار سیاسی می­ کنم و ده سال است که دبیر کل سازمان ملل هستم ، در این مدت کمتر شخصیت سیاسی و رییس­ جمهوری هست که وی را ندیده و با او گفتگو نکرده باشم ولی تاکنون شخصیتی سیاستمدار و هوشمندتر از رییس جمهور شما ندیده ام.

 



ولادیمیر پوتین ریاست جمهوری روسیه پس از ملاقات با مقام معظّم رهبری :

*با عنایات به مطالعاتی که من درباره مسیح داشته ام در ملاقات با رهبر ایران تمام ویژگی های نوشته شده برای مسیح را در آیت الله خامنه ای دیدم و برایم متجلی شد.

*حکیم بزرگی در ایران نشسته است که به ذهن من خطور نمی کرد او تا به این حد همه جانبه نگر باشد ، او حکیم و دانشمندی است که تصمیم گیری و تنظیم سیاست ایران با اوست و با وجود درایت و هوش سرشار ایشان هیچ خطری متوجه ایران نمی شود.

*من در ملاقات با ایشان معنای واقعی قانون اساسی جمهوری اسلامی و مفهوم ولایت فقیه و ولایت علمای دینی را که شنیده بودم فهمیدم.

 

کاندولیزا رایس وزیرسابق امور خارجه آمریکا و مشاور ارشد جرج بوش :

*رهبر ایران می تواند نقشه هایی را که بهترین ذهنها ، با صرف بیشترین بودجه ها ، در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته اند با یک سخنرانی یک ساعته خنثی کند.

 

 

 

رجب طیّب اردوغان ریاست جمهوری ترکیه ؛

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص جزئیات دیدار اردوغان با رهبر معظّم انقلاب اسلامی که توسط علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه در این کمیسیون بیان شده بود گفت در این دیدار همسر و دختر آقای اردوغان همراه وی حضور داشتند ، وی افزود در این دیدار نوع نگاه و ارادت آقای اردوغان و همسر و فرزندشان به رهبر معظم انقلاب کاملا مشهود بود.
اردوغان در این دیدار خطاب به رهبر معظم انقلاب بیان کرد :
*من به عنوان یک مسئول کشور در خدمت شما نیامده ام بلکه به عنوان مریدی به خدمت مرادم آمده ام.
*نماینده تهران در خانه ملت در ادامه می افزاید همسر و دختر آقای اردوغان در این دیدار خطاب به رهبر معظم انقلاب بیان کردند که شما ما را به یاد پیامبر گرامی ( ص ) اسلام می اندازید.

 

 

بنیامین نتانیاهو رییس دولت اشغالگر صهونیستی ؛


* قبلا درباره خطر هسته ای ایران هشدار دادم ، اما امروز می خواهم خطر پیچش تاریخ به نفع ایران را گوشزد کنم و بگویم آقای خامنه ای از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه جبل الطارق در مراکش را به لرزه انداخته و ملت ها را به سوی خود جلب کرده است ، دوستان هوشیار ما می دانند که خیلی وقت است رهبر ایران رهبر منطقه و مسلمین جهان است.

 

 

 

بی‌نظیر بوتو نخست وزیر اسبق پاکستان ؛

وی در جریان یکی از سفرهای خود به ایران خدمت رهبر معظم رهبری می‌رسد و در مذاکراتی که صورت می گیرد خصوصا با توجه به توصیه هایی که مقام معظم رهبری داشته اند وی متاثر شده و می گوید:

*یک خواهش دارم و آن اینکه روز قیامت مرا شفاعت کنید.

رهبری بلافاصله می فرمایند:

شفاعت مخصوص محمد ( ص ) و آل محمد ( ص ) است بهترین شفاعت در این دنیا این است که شما مشی و مرامتان را با اهل بیت علیهم‌السّلام هماهنگ کنید.

بعدها بی نظیر بوتو به نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران می‌گوید:

*من برای آیت‌الله خامنه‌ای قداست قائل هستم و از ایشان خواسته‌ام برای موفقیت من دعا کند و برای من قابل تحمل نیست که ایشان از حکومت من ناراحت باشند ، من هر کاری که در اختیارات قانونی‌ام باشد برای حل مشکل انجام خواهم داد.

 

 

 

ابوالحسن بنی صدر ؛

ابوالحسن بنی‌صدر، اولین رئیس‌جمهور ایران بود که به حکم مجلس شورای اسلامی و تائید امام خمینی ( ره ) به دلیل خیانت‌های مکرّرش، از مقام خود عزل شد در گفت‌وگو با « آبزرور » گفت:
*اگر ایشان [امام خمینی(ره)] زنده بود، صدها بار به آقای خامنه‌ای احسنت می‌گفت ؛ دلیل این تحسین این است که آقای خامنه‌ای به خوبی توانسته نظامی که آقای خمینی ( ره ) ایجاد کرد را حفظ کند.

  انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *