پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

بلومبرگ: تبادل زندانیان بین آمریکا و ایران هفته آینده انجام می‌شود

بلومبرگ: تبادل زندانیان بین آمریکا و ایران هفته آینده انجام می‌شود

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ به نقل از منابع خود گزارش داد که تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا قرار است هفته آینده انجام شود ، این خبرگزاری به نقل از منابع آگاه در واشنگتن اعلام کرد که قرار است ایران و آمریکا تا روز دوشنبه هفته آینده طبق توافق خود برای تبادل زندانیان اولین گام در مذاکرات خود را بردارند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه در واشنگتن اعلام کرد که قرار است ایران و آمریکا تا روز دوشنبه هفته آینده طبق توافق خود برای تبادل زندانیان اولین گام در مذاکرات خود را بردارند.

برپایه این گزارش، به گفته مقامات ارشد در کاخ سفید که خواستند نامشان فاش نشود، تاریخ دقیق مبادله زندانیان هنوز تعیین نشده است ولی احتمالاً ۱۸ سپتامبر روز قبل از نشست سالانه رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک خواهد بود.

دولت بایدن روز دوشنبه به کنگره اطلاع داد که گام‌های مشخصی برای فراهم کردن شرایط تبادل زندانیان برداشته و معافیت‌هایی صادر کرده است که به بانک‌های بین‌المللی اجازه می‌دهد ۶ میلیارد دلار را بدون تهدید تحریم‌های آمریکا به قطر منتقل کنند.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه شب اعلام کرد: انتظار داریم وجوه آزاد شده ایران در کره جنوبی در روزهای آینده به حساب های بانکی در قطر منتقل شود.

فرایند آغاز آزادسازی دارایی‌های توقیف شده ایران و تبادل زندانیان میان تهران – واشنگتن پس از دو سال گفت‌وگوهای غیرمستقیم طرفین، روز پنجشنبه ۱۹ مردادماه (۱۰ آگوست) اعلام شده بود.

در همین راستا، آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای از آزادی زندانیان این کشور تضمین داد و گفت: این فرآیند در حال انجام است و به زودی تکمیل خواهد شد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد ۲۱ شهریور ماه جاری در گفتگو با ایرنا، موضوع آزادی ۵ زندانی ایرانی را که به اتهام غیرقانونی دور زدن تحریم های آمریکا بازداشت هستند، در قبال آزادی ۵ زندانی آمریکایی تایید و اسامی آنان را اعلام کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *