دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

روحانی: بی‌احترامی به پیامبر اسلام، ضد اخلاق است

روحانی: بی‌احترامی به پیامبر اسلام، ضد اخلاق است

رئیس جمهور گفت: در دنیای امروز در صورتی می توانیم در کنار هم زندگی کنیم و صلح و ثبات برقرار باشد که همه به هم احترام بگذاریم. بی احترامی کردن به پیامبر هنر نیست، ضد اخلاق است.

به گزارش  فارس، حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت طی سخنانی با اشاره به نزدیک شدن به هفته وحدت، گفت:  هفته وحدت، به معنای وحدت شیعه سنی است، ما به همه انبیا احترام می گذاریم. ما به موسی، عیسی، ابراهیم، نوح و همه انبیا (ع) احترام می گذاریم. بی‌احترامی کردن به یک پیامبر، ضد اخلاق و تشویق به خشونت است.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز در صورتی می توانیم در کنار هم زندگی کنیم و صلح و ثبات برقرار باشد که همه به هم احترام بگذاریم. بی احترامی کردن به پیامبر هنر نیست، ضد اخلاق است، اینکه احساسات میلیون ها و میلیاردها نفر را تحریک کنیم هنر نیست، بی‌احترامی به پیامبر ضد اخلاق است

رئیس جمهور ادامه داد: جای تعجب است آنهایی که ادعای دمورکراسی دارند به نحوی به خشونت دامن می زنند. کجای آزادی آمده آزادی به معنای تعطیلی درس اخلاق است، آزادی باید با اخلاق آمیخته باشد. پیامبر اسلام به گردن تک تک اروپاییها و انسانها حق دارد، زیرا معلم اخلاق بشریت بوده است.  جای تعجب است در کشورهایی که ادعای آزادی دارند مردم را به توهین به همدیگر و خشونت تشویق می کنند.

وی افزود: غربی ها بفهمند پیامبر اسلام مورد احترام همه مسلمانان است، توهین به پیامبر، توهین به انیبا، و توهین به ارزش ها اسلامی، توهین به اخلاق است.

روحانی اظهار داشت: غرب، اروپا و فرانسه اگر واقعا به دنبال صلح و برداری و امنیت هستند باید دست از دخالت در امور داخلی مسلمانان بردارند. تمام مشکلات و کینه ها به خاطر ظلم و مداخله غرب در امور مسلمان ها است. نمونه آشکار این جریان یمن است.

وی تصریح کرد: فحاشی کردن، توهین کردن و کاریکاتور زشت کشیدن جز اخلاق و انسانیت نیست. بحمدالله دنیای اسلام واکنش قاطعی را در مقابل این اهانت ها نشان داد و امیدواریم اینهایی که اشتباه کردند هرچه زودتر جبران کنند و برگردند به اخلاق.

روحانی با اشاره نشست ستاد کرونا با رهبر انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب بیانات مهمی را در این جلسه ایراد کردند و نکات مهمی را برای تکمیل و تسریع راهی که ستاد کرونا دارد طی می کند، بیان کردند.

رئیس جمهور در ادامه ضمن قدردانی از همه افراد و دستگاه هایی که در ایام شیوع کرونا به مردم کمک کردند، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب دستور دادند قرارگاهی تشکیل شود که این قرارگاه تمام اقدامات و مصوبات را پیگیری کند. قرارگاه باید به عنوان ناظر و نگهبان باشد برای اینکه کار ستاد بتواند برای نجات جامعه نتیجه بخش باشد.

روحانی تصریح کرد: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب ما سخنگویی را در نظرگرفتیم تا سخن او به عنوان مرجع باشد. البته رهبر انقلاب توصیه های دیگری هم داشتند که ما داریم آن ها را دنبال می کنیم. کارانه کادر درمان را تاکید کردیم پرداخت شود. البته هر نیازمندی که وزارت بهداشت دارد باید تامین شود.

وی تاکید کرد: یکی از نکات مهم که رهبر انقلاب بر آن تاکید کردند مسئله انسجام و وحدت است، ما در یک شرایط عادی نیستیم که اگر بودیم هم باز برای پیشرفت و کمال جامعه نیاز به برادری، الفت و اخوت داشتیم. ما می توانیم با اتحاد از گردنه ها عبور کنیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: هیچ کس نیست که بگوید من معصوم هستم و کار و برنامه من قابل نقد نیست، یکی از برنامه های هم ما این است که صدای همه را بشنویم و با نخبگان، دانشگاهیان و اهل نظر مشورت کنیم. البته که نقد لازم است، اما این مهم است که نقد برای چه باشد. نقد نباید برای این باشد که امید مردم از بین برود و روحیه مردم مشوش شود. این چگونه نقدی است که خوبی ها و نقاط قوت را اصلا نمی بیند.

روحانی تصریح کرد: نقد آنجایی است که نقاط ضعف و قوت در کنار هم دیده شود و راهکار پیشنهاد شود. تمام مسئولان می توانند مورد نقد مردم قرار گیرند و نقد همان نصیحت و خیرخواهی دلسوزانه است. هتک حرمت افراد، لجن پراکنی، نسبت دروغ به هم دادن و هم دیگر را متهم کردن ربطی به نقدکردن ندارد. و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند این کار آمریکایی ها است.

وی گفت: من از مقام معظم رهبری تشکر و سپاسگذاری می کنم که در این شرایط سخت سخنان رهبری بار مسئولیت ما را سنگین تر کرد و وقتی رهبر انقلاب از دولت حمایت می کنند بار ما سنگین تر می شود تا برای باز کردن گره مردم و حل مشکلات تلاش کنیم.

رئیس جمهور افزود: خواسته من از همه این است که همدیگر را یاری کنیم. از مجلس می خواهیم ما را یاری کند، بزرگترین کمک مجلس به ما این است که لوایح ما را تصویب کنند و برای رفع مشکلات مردم همدیگر را یاری کنیم.

روحانی تاکید کرد: مجلس و دولت به دنبال رفع مشکلات مردم هستند اما باید برای این کار با هم همفکری کنیم. درخواست من از قوای مقننه و قضائیه این است که هم دیگر را در این شرایط سخت یاری کنیم و چهره دولت آنگونه که هست به مردم معرفی شود وگرنه آن کانال های ضدایران پول می گیرند که ما را تخریب کنند. 

رئیس جمهور اظهار داشت: ما در هفته گذشته و مخصوصا دیروز بحث مهمی را با اعضای ستاد اقتصادی برای حل مشکلات داشتیم. ما باید نیازهای کشور را تامین کنیم. مردم می دانند اقتصاد ما اقتصاد نفتی بود و امروز اتکای ما به نفت به ده درصد رسیده است، ما در مسیرعبور از اقتصاد نفتی به غیرنفتی هستیم، در کنارش تحریم و کرونا هم هست و ما باید بتوانیم با تدبیر همه اینها را حل کنیم.

وی گفت: ما در جلسه دیروز به دنبال این بودیم که چگونه ارتباط مناسبی بین نهادهای اقتصادی برقرار کنیم و تصمیمات خوبی هم گرفتیم.

ادامه دارد…

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *