جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

نگاه جدی مجلس به آسیب‌های اجتماعی/ میزان تحقق وعده‌ها با افزایش نظارت ارزیابی می‌شود

نگاه جدی مجلس به آسیب‌های اجتماعی/ میزان تحقق وعده‌ها با افزایش نظارت ارزیابی می‌شود

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به طور جد به موضوع آسیب‌های اجتماعی توجه داشته و میزان تحقق وعده‌ها نیز با افزایش وظیفه نظارتی ارزیابی خواهد شد.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهارداشت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای کمک به موسسات فرهنگی، هنری و ادبی پیش‌بینی و برای استفاده صحیح از این اعتبارات سه محور مشخص شده است.

وی با بیان اینکه محور نخست آسیب‌های اجتماعی و محور دوم خانواده است، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به طور جد به این موضوع توجه داشته و از استان‌ها نیز خواسته شده است که به این موضوع توجه جدی‌تری داشته باشند.

منتظری با اشاره به جلسه با فرمانده نیروی انتظامی افزود: تاکنون ۲ جلسه با سردار حسین اشتری برگزار شده که یکی از محورهای مهم این جلسات بررسی وضعیت کنونی آسیب‌های اجتماعی است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به فعالیت کارگروه آسیب‌های اجتماعی در وزارت کشور گفت: هفته گذشته هم نشستی با برخی از اعضای این کارگروه برگزار و در این نشست پیشنهاد شد که یک نماینده از سوی مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در کمیسیون اجتماعی وزارت کشور معرفی شود تا بتوان گام‌های موثرتری را در حوزه تقنین (قانون‌گذاری) و نظارت در کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشت.

وی تصریح کرد: براساس گزارش‌های سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های مناطقی که از منظر آسیب‌های اجتماعی وضعیتی نگران کننده داشته باشند، به عنوان منطقه هدف تعریف شده و بیشترین اعتبارات به آنها اختصاص داده خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تلاش می‌شود با افزایش وظیفه نظارتی میزان تحقق وعده‌ها را نیز ارزیابی کنیم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *