یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / سامانه دَرس افزار الکترونیکی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) طراحی و راه اندازی شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / سامانه دَرس افزار الکترونیکی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) طراحی و راه اندازی شد
رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) از طراحی و راه اندازی درس افزار الکترونیکی این دانشگاه با عنوان «دَرسا» خبر داد.

دکتر مرتضی رجوعی با بیان این خبر گفت: با توجه به تعطیلی فعالیت‌های آموزشی و کلاس‌های درس حضوری دانشگاه به دنبال شیوع ویروس کرونا، به منظور تداوم فعالیت‌های علمی و آموزشی، رفع نيازها و دغدغه هاي آموزشي دانشجويان در رشته های تحصیلی سامانه «دَرسا – درس افزار» به همت و تلاش شبانه روزی کارکنان دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) طراحی و راه اندازی شد.

 

از ارائه محتوای آموزشی تا برگزاری آزمون
وی با اشاره به ویژگی های این سامانه بیان کرد: در سامانه «دَرسا» این امکان برای اساتید در تمامی رشته‌ها وجود دارد تا  فایل‌های آموزشی و محتواهای درسی خود را در قالب‌های مختلف از جمله، Word، Pdf، Powerpoint، فایل صوتی، فیلم و … برای استفاده دانشجویان بارگذاری نمایند.
وی مشاهده دروس ارائه شده در ترم جاری برای دانشجویان، ارائه تکلیف، برگزاری آزمون‌های کلاسی و امکان پرسش و پاسخ بین اساتید و دانشجویان و همچنین برگزاری کلاس‌های آنلاین را از دیگر ویژگی‌های سامانه دَرسا برشمرد که دانشجویان به صورت الکترونیکی به این امکانات دسترسی خواهند داشت.

 

برگزاری کلاس آنلاین دو سویه
رجوعی ادامه داد: در هفته پایانی سال 98 همچنین به منظور رفع نيازها و دغدغه هاي آموزشي دانشجويان، 210 كلاس به صورت الكترونيكي (مجازي) ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد.
وی با اشاره به دسترسی راحت و سریع عموم دانشجویان و اساتید به کلاس های آنلاین دو سویه عنوان کرد: با توجه به وجود زيرساخت‌هاي فني و الكترونيكي مناسب به گونه‌اي برنامه‌ريزي شده است كه دانشجويان علي‌رغم عدم حضور در كلاس‌هاي درس، بتوانند از شيوه‌هاي آموزش الكترونيكي و مجازي بهره‌مند گردند.

 

الزامی بودن شرکت دانشجویان در کلاس های آنلاین
این مقام مسئول افزود: تمامی کلاس‌های آنلاین برگزار شده در رشته‌های مختلف ضبط می‌شود و دانشجویان در صورت قطعی اینترنت و برای مرور بیشتر می‌توانند از آن استفاده کنند.
رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) گفت: كليه دانشجويان لازم است برنامه كلاس‌هاي آنلاين را از سامانه دَرسا پيگيري نمايند؛ بديهي است شركت دانشجويان در كليه كلاس‌هاي آنلاين الزامي مي‌باشد و کلیه قوانین انضباطی کلاس‌های حضوری برای کلاس‌های آنلاین در این سامانه اعمال می‌شود.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *